• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alarmtråden - armbandsur med alarm -

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
25F16F7E-D85D-4800-847C-477D6C9C8690.jpeg
 

Psykel

Patek
A7133F71-6846-4A72-90FA-9276B4C26294.jpeg


Mekaniska alarm är onekligen en rolig funktion - och ett jävla väsen för de.
Men ärligt... Även om detsamma kan bli sagt om tidhållning så tycker jag nog att min iPhone sköter väckningen fan så mycket bättre.
Snooze är ju nice! :)
Alarmet är en kul funktion och intressant rent mekaniskt, men det som "gör det" med alarmur för min del är att man får (iallafall i vissa fall) dom dubbla kronorna i en elegantare boett än en Super Compressor. Jag gillar estetiken med dubbla kronor. Har två alarmare, en Seiko Bellmatic (med kl 3-krona och knapp...) och en Citizen Alarm Date (med dubbla kronor, men den behöver lite fix). Vill gärna ha fler, och din Tudor är lite av en graal där! Stort grattis till den!
 

Fadershan

Patek
Alarmet är en kul funktion och intressant rent mekaniskt, men det som "gör det" med alarmur för min del är att man får (iallafall i vissa fall) dom dubbla kronorna i en elegantare boett än en Super Compressor. Jag gillar estetiken med dubbla kronor. Har två alarmare, en Seiko Bellmatic (med kl 3-krona och knapp...) och en Citizen Alarm Date (med dubbla kronor, men den behöver lite fix). Vill gärna ha fler, och din Tudor är lite av en graal där! Stort grattis till den!
Håller med och den där Advisorn har en sjuukt bra tavla och case.
IMG_20190331_215845.jpg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Har fått för mig att jag ska ha en klocka med alarm, har försökt trålat Ebay men 99% är ju sovjetiska budget ur i fulmetall.
Vill ha något välbyggt i helstål och i en vanlig boett typ som GP:n, Advisorn, Memovoxen, Cricket etc men känner inte för att lägga de pengarna. Får man något mindre märke för några tusenlappar? :)
 

Martin Lovasz

Audemars

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Har fått för mig att jag ska ha en klocka med alarm, har försökt trålat Ebay men 99% är ju sovjetiska budget ur i fulmetall.
Vill ha något välbyggt i helstål och i en vanlig boett typ som GP:n, Advisorn, Memovoxen, Cricket etc men känner inte för att lägga de pengarna. Får man något mindre märke för några tusenlappar? :)
Citizen Alarm? Hur fina som helst, rejäla boetter i stål.
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Jag rotar lite efter en Poljot Signal eller Alarm, vet inte egentligen vad den heter, men det känns som att det finns mycket skit där ute. "Nya" ur som säljs från Ukraina som jag har mycket svårt att tro är orörda äkta Poljot.

Har ni några råd?
 

feffe79

Cartier
Jag rotar lite efter en Poljot Signal eller Alarm, vet inte egentligen vad den heter, men det känns som att det finns mycket skit där ute. "Nya" ur som säljs från Ukraina som jag har mycket svårt att tro är orörda äkta Poljot.

Har ni några råd?
Jag har ett pat själv men blev lite osäker om åldern på dom nu när jag såg detta. Det är inga jättedyra ur men jag ska ta mig en kik och återkomma vid tillfälle. De är balla iaf. :)
 
Topp