• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aldrig får man vara glad!

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Köpte nyss en speedy pro. Super nöjd men börjar nagelfara den, hm en subdialen nollställer inte helt 100, den är liiite off. No biggi tänker man, den är under garanti o jag måste ändå in till omega butiken för att beställa ett omega spänne till mitt läderarmband.

Idag hör butiken av sig, klockan är färdig och spännet har kommit. Hurra! Hämtar allt, lägger det i klocklådan och börjar med kvällsbestyren.

När allt lugnat ned sig sätter man sig o börjar pyssla, sättet fast spännet på armbandet, coolt, nöjd, det är pricken över i.
image.jpg


Sen kollar jag på subdialen, jo den är fint centrerad, startar kronografen och...WTF sekundvisaren fastnar i minutvisaren! Ååååååååå nu måste man ju släpa sig dit igen och be dem fixa det....jobbigt....det var den fredagen.

(Modererade mitt eget inlägg lite då det kanske var lite hastigt skrivet och saker kan lätt feltolkas på nätet. Innebörden är fortfarande den samma)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Knöligt att ränna fram o tillbaka. Bara att hoppas att helgens öppettider passar. Misstänker att du ville använda klockan ASAP!
 

Apansson

Torpare
Du tycker inte du överdriver lite? Alla kan fela, det är hur man löser det som räknas.
Hade väl ingen aning om hans tidigare erfarenheter, det lät lite på posten som att han enbart besökt den butiken i samband med detta, nu när man hört att det verkar vara en engångsföreteelse så är det ju en annan sak, men generellt sett känns det väl lite trött när man lämnar in den för ett problem och sedan får man tillbaka den med ett annat. Ber om ursäkt om jag gjorde dig upprörd.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Vad tråkigt att höra.
Vilken butik är det vi talar om här?
Bådar inte gott nu när min Speedy åker in på service imorgon :(
 

POO

Panerai
Hade väl ingen aning om hans tidigare erfarenheter, det lät lite på posten som att han enbart besökt den butiken i samband med detta, nu när man hört att det verkar vara en engångsföreteelse så är det ju en annan sak, men generellt sett känns det väl lite trött när man lämnar in den för ett problem och sedan får man tillbaka den med ett annat. Ber om ursäkt om jag gjorde dig upprörd.


Inte ett dugg upprörd men folk här här ju extremt på hugget när det gäller bojkotta, hänga ut o.s.v.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Tråkigt! Polaren fick lämna in sin speedy PRO omgående han med. Nollställde korrekt men sen efter en timme kunde ena subdialen ha rört sig ett snäpp eller två. Löste sig på 2 veckor men tråkigt när man har plockat ut en sprillans speedy....

Tydligen var det ett vanligt fel och lättfotat men ändå...
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Inte ett dugg upprörd men folk här här ju extremt på hugget när det gäller bojkotta, hänga ut o.s.v.


Samtidigt så hör det till att man som butik har en viss kvalitet i leveransen och kan stå bakom det arbete man utför. Alla kan göra fel, vissa mer än andra.
 

Apansson

Torpare
Inte ett dugg upprörd men folk här här ju extremt på hugget när det gäller bojkotta, hänga ut o.s.v.

Yup, så kan det väl vara... Jag är alldeles för egoistisk för att vara en bra människa när det gäller sånt här, går i princip enbart på pris samt lagerstatus, när jag köpte min PO köpte jag den där jag fick ett ok pris samt där den fanns i lager, för när jag vill ha någonting vill jag ha det helst igår, det här med väntan är inte min grej...
 

POO

Panerai
Så att det tar massa extra tid spelar ingen roll menar du? Klart man byter om man har möjlighet, förutsatt att man inte har varit där många gånger med goda resultat...


Naturligtvis är det ok att hänga ut och bojkotta de som förtjänar det men allt vi vet nu är att det hänt. Det kan ju varit Sveriges mest välrenommerade butik. Gör aldrig du fel på dit jobb?
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Så att det tar massa extra tid spelar ingen roll menar du? Klart man byter om man har möjlighet, förutsatt att man inte har varit där många gånger med goda resultat...


Håller med, det kostar en massa tid att kvalitetskontrollen inte fungerar tillfredsställande. Sedan kan de försöka förmildra lidandet hur bäst de vill. Såvida de inte byter ut klockan på plats (lär aldrig hända) så är det en olägenhet som inte skulle hänt i första taget.
 
  • Like
Reactions: joF

joF

Panerai
Naturligtvis är det ok att hänga ut och bojkotta de som förtjänar det men allt vi vet nu är att det hänt. Det kan ju varit Sveriges mest välrenommerade butik. Gör aldrig du fel på dit jobb?

Så kritik är inte okej på internet utan bara beröm? Ser inte att någon blir "uthängd" i denna tråd över huvud taget.
 

joF

Panerai
Nej nej, ingen är uthängd men det jag svarade på var uppmaningen att byta urmakare. Det som hänt är ju inte bra men alla kan göra misstag.

Okej. Självklart kan alla göra misstag :) Vet man att någon har gjort misstag och en konkurrerande urmakare inte gjort misstag som man är medveten om tycker jag iallafall valet är enkelt :)

Någon sorts kvalitekontroll måste man kunna räkna med, och en sådan här sak tycker jag borde uppmärksammats!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Det var inte meningen att skapa någon hätsk debatt ang detta.
Ville bara skriva att man blev lite besviken nu på fredagkvällen men det är inget mer än så. Det är ett misstag som skett, sånt händer överallt hela tiden. Jag har fullt förtroende för butiken. Jag har köpt nytt av dem tidigare. Jag har bytt med dem, de har servat mina klockor, jag har beställt delar där, har fått kostnadsförslag. Jag har varit inne och frågar för mycket o de har lyssnat tålmodig, fått klämma och känna. När jag köpt har de varit smidiga och enkla att ha att göra med. Om en expidit inte kunnat svara på mina frågor så hämtar de nån som kan, även en av urmakarna har kommit ner och pratat med mig en gång.

Att det blev en miss nu faller under "shit happens" så sluta med den begynnande häxjakten. Hade jag på allvar varit upprörd hade jag uttryckt mig på annat sätt.

Nu till hur det kan bli så? Ingen aning, kanske har visarna inte "fallit" ned ordentligt i sin spår. Ingen aning. Det är inget dom ser snett ut eller så iaf.
 
Topp