• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

[Alf Watch Company] Nytt svenskt klockmärke!

Vilken färgkombinationen tycker du bästa om?

  • Nr.1

    Röster: 91 26.8%
  • Nr.2

    Röster: 61 17.9%
  • Nr.3

    Röster: 190 55.9%
  • Nr.4

    Röster: 86 25.3%
  • Nr.5

    Röster: 22 6.5%
  • Nr.6

    Röster: 20 5.9%

  • Totala väljare
    340
Uppdatering!
För att undvika missförstånd för de som kommer helt nya till tråden. Den första modellen jag presenterade här är nu producerad och finns att beställa via min webbshop. Nu pågår arbetet med modell nummer 2 som jag precis beställt de första prototyperna av. :)


Hejsan alla klockintresserade!

Jag håller på att starta upp ett eget klockmärke(Alf Watch Company) och har nu tagit fram en design som jag nu kan presentera. Det är en lite udda design och jag vet att den inte kommer falla alla i smaken men hoppas ändå några kan uppskatta den! Klockan kommer drivas av ett pålitligt och prisvärt Miyota cal.8245 urverk med subsekund. Klockan kommer att ha måtten 40x40mm. Klockan kommer att lanseras på Kickstarter nästa år och kommer att kosta ca $350. Skulle uppskatta om ni kunde säga vad ni tycker om designen och vilka färger ni föredrar!:)
tumblr_nvrgfp8GJ11rtu7hvo1_540.jpg
tumblr_nvrgfp8GJ11rtu7hvo2_540.jpg
tumblr_nvrgfp8GJ11rtu7hvo3_540.jpg
tumblr_nvrgfp8GJ11rtu7hvo4_540.jpg
tumblr_nvrgfp8GJ11rtu7hvo5_540.jpg
tumblr_nvrgfp8GJ11rtu7hvo6_540.jpg
 
Senast ändrad:

Cristian

Rolex
2-Faktor
Roligt! Hoppas det går bra!

Jag är inte helt förtjust i designen dock :) nr3 är väl den som spontant kändes trevligast. Gillar inte boettens kanter. Vad är det för subdial?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nr 3, men man brukar ha stora kronor på mekaniska klockor och små kronor på kvartsklockor. Nr 3 med mindre krona hade nog blivit nice. Lycka till!
 

Bozz

Panerai
2-Faktor
Snyggast var nr 1. Nr 3 kan bli snygg med en mera OEW gräddvit tavla. Designen tar nog sin tid att vänja sig vid.
 
Tycker de ser ut lite som dressversioner av SevenFridays klockor, gillar designen! Vad är det för storlek på dem? Tycker nr. 1 är snyggast btw.
Tack så mycket! Glömde skriva med storleken i trådstaten. 40x40mm kommer klockan att vara så betydligt mindre än SevenFridays klockor.
Nr 3, men man brukar ha stora kronor på mekaniska klockor och små kronor på kvartsklockor. Nr 3 med mindre krona hade nog blivit nice. Lycka till!
Det kommer ju att sitta ett mekaniskt urverk i klockan så vet inte riktigt hur jag ska tolka ditt svar. Du tycker kronan är för stor trots att det är ett mekaniskt urverk i? :)
 

Båtkocken

Panerai
2-Faktor
3 och 4 får min röst. Vilken storlek är det som avses?
Vidare tycker jag Alf Svensson är ett mer svenskt alternativ än den skäggiga halvfiguren ovan.
 

mouqvist

Rolex
Jag tillhör fel kundkategori då jag inte särskilt tycker om fyrkantiga boettar.
AWC finns redan massor av (Alexander Phillip Watch Company, Amsterdam Watch Company, osv)
Är det så bra ur marknadsföringsperspektiv?
Liknelse med IWC är dessutom för uppenbar.
 
Topp