• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

All black eller blacken out

Ola G

Cartier
Hej
Kan ngn förklara vitsen med de helt svarta klockorna, är det för klockinnehavare som hellre tittar på mobilen?
Med vänlig hälsning,
Ola G
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Det ser så jäkla coolt ut :)
image.jpg
 
Snyggt kan det ju vara. Här är min favorit (lånad bild från Ablogtowatch nedan) - skulle dock inte köpa den personligen då keramiska boetter känns lite vanskliga - repfritt såklart, men inte det minsta eftergivligt och ett fall mot hårt underlag kan slå av ett bandhorn etc på ett sätt som aldrig skulle vara möjligt med en stålboett.

Vänligen
Forumets undersköterska

xf53du.jpg
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
Ni alla postar ju klockor som inte är helsvarta.
Vet inte vad det är på min bild, den är dock svartare än alla tidigare i tråden. Jag vet att det finns HELT svarta klockor, var är bilderna på dom?
 

Bilagor

  • Screenshot_2016-03-06-15-16-54.png
    Screenshot_2016-03-06-15-16-54.png
    93.3 KB · Visningar: 92

snoozarn

Patek
2-Faktor
Snyggt kan det ju vara. Här är min favorit (lånad bild från Ablogtowatch nedan) - skulle dock inte köpa den personligen då keramiska boetter känns lite vanskliga - repfritt såklart, men inte det minsta eftergivligt och ett fall mot hårt underlag kan slå av ett bandhorn etc på ett sätt som aldrig skulle vara möjligt med en stålboett.

Vänligen
Forumets undersköterska
Just på DSOTM ska det inte vara möjligt att slå av något. Helt repfritt är det inte heller, lyckades repa min på boettsidan.
 
Just på DSOTM ska det inte vara möjligt att slå av något. Helt repfritt är det inte heller, lyckades repa min på boettsidan.

Nu hör det ju till ovanligheterna och jag hoppas du slipper vara med om detta - men keramikens sprödhet och benägenhet att spricka avhåller mig från köp. Visst går det att fixa en ny boett från Omega med samma serienummer, men dom kostar ju tiotusentals kronor stycket. Bara boetterna alltså.

Vänligen
Forumets undersköterska

8zqsmb.jpg
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Nu hör det ju till ovanligheterna och jag hoppas du slipper vara med om detta - men keramikens sprödhet och benägenhet att spricka avhåller mig från köp. Visst går det att fixa en ny boett från Omega med samma serienummer, men dom kostar ju tiotusentals kronor stycket. Bara boetterna alltså.

Vänligen
Forumets undersköterska
Jävlar, inte sett den där bilden innan. Har endast sett spruckna boetter på Panerai, IWC m.fl. Om jag uppfattat det rätt så skulle Omega själva stå för den kostnaden, kan ju ha missuppfattat det hela iofs.. De saker du nämner är det som fick mig att sälja den. Otroligt fin & grym finish men jag använder mina klockor och vill inte vara rädd för att ta sönder något.
 
Topp