• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

All gone

MånsT

Rolex
Grattis till en tung klocka - i dubbel bemärkelse ;). Övervägde du aldrig den ljusa tavlan ("ivory dial")?
 

Andyrew

Cartier
Stort grattis, följde dina initiala bekymmer lite. Kul att det ordna upp sig! Ser fram emot paketöppning/recension av den keramiska också!
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Den är snygg.
Tror det är den enda Daytonan jag skulle vilja ha, den och möjligen vitguld med slate dial.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Minns ni min extremt dåliga Daytona dag?
https://klocksnack.se/threads/vilken-jävla-dag-inte-blev-det-någon-klocka-heller.49535/

Om jag ska sammanfatta det hela så hade jag bokat en vittavlad Rolex 116520 via en svensk AD till ett ganska schysst pris. Enligt säljaren så var det inte helt omöjligt att jag skulle få den inom ett par månader. Nu i efterhand tror jag mest att han sa det för att kunna dra in lite handpennings-pengar. För det visade sig att det var runt 7 pers. före mig, och eftersom Sverige är ett pluttland, så är Daytona tilldelningen inte så värst bra här. Tackade således för mig och avbokade klockan.
Till råga på allt hade jag tackat nej till en sex månader gammal Daytona på Blocket för 90k. Och det var nog mest därför jag tackade nej till alla som erbjöd sig att sälja sina ett par år gamla Daytonas för runt 85k. Knasig prissättning, jävla Rolex, muttrade jag tyst för mig själv, samtidigt som jag knöt näven i fickan. Vilket antiklimax!
Jag har inte ens fått äga en Daytona, aldrig ens fingrat på en, och jag var redan trött på den. Det var för mycket krångel helt enkelt. Lusten bara försvann.
Rolex 116520, gå och dra något gammalt över dig.

Men...
Vem försöker jag lura?
Jag vill ju fortfarande äga en Daytona. Fick dock bara dåliga minnen från stålisen, så jag började kika på den i andra material. Hm... guld? Borde jag? Värt? För vräkigt?
Observera även följande... jag hade fortfarande inte klämt på en Daytona! Jag visste inte ens hur den kändes, eller hur den skulle sitta på min handled. Det enda jag visste var att jag villa äga en. Hjärntvättad? Typ så.
Äsch, vi kör!


ROLEX 116505!!

Det blev alltså en Daytona i everose, med chokladtavla *mums*
Hur känns den då?
Min mor flikade in att den känns tung, väldigt tung, och jag måste hålla med. En stål-Rolex känns som luft på handleden jämfört med en i helguld. Efter att ha fipplat bort all plast (keeper), så har jag burit den i ett par timmar, och den känns redan som en del av mig. Oroa er därför inte, kroppen är rätt bra på att anpassa sig :)
Två tummar upp alltså, och för mig blir denna Daytona årets sommarklocka. Till hösten hoppas jag dock att min andra Daytona kommer att ramla in. 116500! Plats nummer två på Krons, vad kan gå fel?

Eller så får jag skapa ännu en tråd om hur dålig min dag har varit, time will tell!!
Tack och bock!
Grattis!
 
Topp