• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Allmänt restaurangsnack

Belfort

Omega
Är boende i centrala delarna av Stockholm och det blir dessvärre att man går till samma restauranger, jag vill testa nya ställen. Det finns trådar om "bästa hamburgaren i Sthlm", så jag tror det nog allt finns diskussionsunderlag för mer generellt matsnack också. Jag tänkte mig att denna trådstart kunde bidra till tips och diskussioner kring matställen (bra som dåliga), det kan vara allt från bra korvmoj till fine dining. Jag är själv sugen på att få äta en bra "korv med mos", så som man gjorde när man var ett litet barn, speciellt nu när man kan vara ute på promenad på söndagar, något tips?

Jag var ute förra veckan och tog en pizza på Crispy som ligger vid Odenplan, matstället var lite "industriaktig" det var kul, dock väldigt litet. Jag och min vän hade tur och fick bord (tror det endast var fyra bord), det var pizzor som var riktigt spröda (om man gillar sådana pizzor), med ett pris kring 130kr så upplevde jag det som prisvärda. Det var första gången jag var där och tänker mig att besöka det igen.
 
Senast ändrad:

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Precis inkommen från AG.
Min sort, gillar det. Dock kostar det på och upplevelsen är inte _alls_ fine dining .
 

DrKlocka

Audemars
Är boende i centrala delarna av Stockholm och det blir dessvärre att man går till samma restauranger, jag vill testa nya ställen. Det finns trådar om "bästa hamburgaren i Sthlm", så jag tror det nog allt finns diskussionsunderlag för mer generellt matsnack också. Jag tänkte mig att denna trådstart kunde bidra till tips och diskussioner kring matställen (bra som dåliga), det kan vara allt från bra korvmoj till fine dining. Jag är själv sugen på att få äta en bra "korv med mos", så som man gjorde när man var ett litet barn, speciellt nu när man kan vara ute på promenad på söndagar, något tips?

Jag var ute förra veckan och tog en pizza på Crispy som ligger vid Odenplan, matstället var lite "industriaktig" det var kul, dock väldigt litet. Jag och min vän hade tur och fick bord (tror det endast var fyra bord), det var pizzor som var riktigt spröda (om man gillar sådana pizzor), med ett pris kring 130kr så upplevde jag det som prisvärda. Det var första gången jag var där och tänker mig att besöka det igen.

Crispy är riktigt bra! Gillar också den tunna och fina botten. Svårslagen pizza.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Precis inkommen från AG.
Min sort, gillar det. Dock kostar det på och upplevelsen är inte _alls_ fine dining .
Tycker tyvärr Jureskog är en fjant och att maten blivit sämre efter att han sålde sin själ till Donken. Senast jag käkade burgare där skickade jag tillbaka den, och då var jag full så typ lättaste kunden ever...

Gillade verkligen AG när det var nytt, men inte så värst nu... :(

Då går jag hellre till Tweed för en grym burgare.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Några ställen jag tycker är värda ett tips:

NOOK: En av Sthlms mest prisvärda restauranger. Typ Fine Dining för småslantar. Rekomenderar detta ställe till alla :)

M.O.A.S: Trevligt ställe med superbra kebab och inte så dyrt.

Lilla Ego: Löjligt bra mat men dyrt och lite stroppigt och ”bara för de coola kiden” tyvärr. Så kände iaf vi... Synd men sådant kan ju bero på en person så tveklöst värt ett till besök. Där har jag ätit mitt livs bästa efterrätt.

En halv trappa ner: Enkelt hak med bra sallad

Tweed: Som sagt grymma burgare

Pubologi: Länge sedan jag var där men satan vad bra det var då.

Wood: Trevligt ställe med bra mat

Barbro: Bra sushi

Günter: Bra korvmoj

Sosta: Bra espressobar

Nu var ett ett tag sedan jag besökte vissa av dessa ställen men men... :)
 

jakebarnes

Cartier
Två favoriter:
Babette - jävligy bra mat, schyssta priser och skön atmosfär.
Djuret - lite pricy, men väldigt vällagat och lagom posh.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Tycker tyvärr Jureskog är en fjant och att maten blivit sämre efter att han sålde sin själ till Donken. Senast jag käkade burgare där skickade jag tillbaka den, och då var jag full så typ lättaste kunden ever...

Gillade verkligen AG när det var nytt, men inte så värst nu... :(

Då går jag hellre till Tweed för en grym burgare.
Gick du till AG för burgare?
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Två favoriter:
Babette - jävligy bra mat, schyssta priser och skön atmosfär.
Djuret - lite pricy, men väldigt vällagat och lagom posh.
Håller med om Babette men absolut inte Djuret. Tycker det faktiskt har varit rätt dåligt när jag varit där de senaste gångerna, eller dåligt är att ta i men value for money är lågt.

Av de som inte nämnts ovan tycker jag att Hantverket, Hillenberg, Svartengrens, Kommendören och Rolfs kök kan vara värda ett besök.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Var på Flying Elk i gamla stan i höstas. Tycker upplevelsen var sådär.

Började med att beställa varsin GT (som de gör en väldigt stor grej av på sin insta, med riktiga kupade glas och otroligt fina bilder), vad vi fick in ser ni nedan. Total besvikelse där.
Sedan delade vi på kroketter gjorde på kalv om jag inte minns fel. De var riktigt fina.
Jag åt iberico till varmrätt, och rätten var byggd som en pytteliten landgång. Rätt gott, men har ätit betydligt bättre iberico och dessutom var portionen i minsta laget (och då är jag ingen som äter enorma mängder).

Lokalen var rätt mysig ändå, men ett överlag förvirrat intryck.

43CC7DF0-5C8D-44D6-B371-81DBA62ACCE5.jpeg


För jämförelse med hur de ser ut på instagram:

7F48D5C3-64A2-498F-AC5E-5CB2EC8B47D9.jpeg
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Yes, fyllekäk... :)

Har dock också varit där och ätit i ”findelen” med Jureskog him self som trancherade köttet. Det var såklart gott, men allt annat hade ju varit sjukt när man äter för 2k/pers...

Nu tycker jag det är överhypeat...
Kass lokal, hemsk akustik. Men köttet och vinlistan är världsklass. Men visst, gillar man finlir får du mycket mer nån annanstans för 2000 spänn.
 

Broke

Omega
2-Faktor
Norrköping! Vad är skillnaden på
Pane Fresco & La Birreria?
Samma ställe? Olika menyer? Någon av dem som bör bokad över den andra eller får man båda på köpet om ni fattar?
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Åt en chorizo med surkål i baguette på nya korvmojen vid Odenplan härom veckan. Riktigt god och som jag minns det inte fruktansvärt dyr.

Korvköket heter stället!
 

tossefar

Cartier
I Stockholm har mina favoriter hittils varit:
  • Frantzén - inte hunnit testa nya adressen!
  • Lilla Ego - Strålande mat
  • Matsalen på grand hotel - tyvärr stängt för gott!
  • Giro's - bästa pizzan i stan
  • Flippin - bästa burgaren i stan
  • Supper - bra mat, bra bar, bra stämning
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Var på Flying Elk i gamla stan i höstas. Tycker upplevelsen var sådär.

Började med att beställa varsin GT (som de gör en väldigt stor grej av på sin insta, med riktiga kupade glas och otroligt fina bilder), vad vi fick in ser ni nedan. Total besvikelse där.
Sedan delade vi på kroketter gjorde på kalv om jag inte minns fel. De var riktigt fina.
Jag åt iberico till varmrätt, och rätten var byggd som en pytteliten landgång. Rätt gott, men har ätit betydligt bättre iberico och dessutom var portionen i minsta laget (och då är jag ingen som äter enorma mängder).

Lokalen var rätt mysig ändå, men ett överlag förvirrat intryck.

43CC7DF0-5C8D-44D6-B371-81DBA62ACCE5.jpeg


För jämförelse med hur de ser ut på instagram:

7F48D5C3-64A2-498F-AC5E-5CB2EC8B47D9.jpeg
Var där för några veckor sen. Tyckte om stället. Avslappnad atmosfär och bra bakgrundsmusik (om man gillar 90-tals indie). Vi tog avsmakningsmenyn som inte var enastående rakt genom men fanns vissa rätter som absolut stack ut. Bl.a. gravlaxen, kammusslan (som var helt enastående!) och ankan. Vinpaketet var väl avvägt tyckte jag. Desserterna imponerade dock inte. Några bilder:
20180323_182747.jpg
20180323_185506.jpg
20180323_191549.jpg
20180323_194819.jpg
20180323_205249.jpg
 

Rearden

Cartier
Var på Punk Royale igår - Riktigt riktigt bra. Som fine dining men med mer sprit. Rekommenderas absolut, men tror man ska gå kompisgänget en fredag för att få bästa upplevelsen. Se det som en kombo av förfest och mat.

Slår ett slag för Lilla Ego också, fantastisk mat.

Snackar vi pizza är 800 grader på Sigtunagatan en favorit!
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Var på Punk Royale igår - Riktigt riktigt bra. Som fine dining men med mer sprit. Rekommenderas absolut, men tror man ska gå kompisgänget en fredag för att få bästa upplevelsen. Se det som en kombo av förfest och mat.

Slår ett slag för Lilla Ego också, fantastisk mat.

Snackar vi pizza är 800 grader på Sigtunagatan en favorit!
Instämmer om punk royale :) man rullar därifrån full och mätt med en stökig middag o bagaget
 

Belfort

Omega
Instämmer om punk royale :) man rullar därifrån full och mätt med en stökig middag o bagaget
Gick in på deras hemsida och det kostar 1500kr, vad är det man får? Jag trodde Punk Royale baserat på namnet, att det var en restaurang av enklare slag som serverade mycket alkohol? Det ligger ju trotts allt på söder också ;)
 

Ganga

Omega
Norrköping! Vad är skillnaden på
Pane Fresco & La Birreria?
Samma ställe? Olika menyer? Någon av dem som bör bokad över den andra eller får man båda på köpet om ni fattar?

Trevligt med lite Norrköpingssnack!
Det är samma restaurang, båda är Paolos. La Birreria är helt enkelt baren (som man kan äta i) ingången från Hantverkargatan (huvudingången) är restaurangen. Men båda går under namnet Pane Fresco.

Dock är det inte värt pengarna. Inte ens i närheten. Är du sugen på Italienskt så skulle jag rekommendera ”Pappa Grappa”, ”Enoteket” eller ”Il Cibo” alla dagar i veckan!

Kanske främst då ”Enoteket” då jag gillar vin och de har en ”vinprovarbar” (inte så mycket känsla men ack så behändigt). Besök gärna under veckan istället för fre/lör/sön (mycket folk) och fråga efter Ian för få exceptionell hjälp med vinerna.

Så tycker jag i alla fall!
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Gick in på deras hemsida och det kostar 1500kr, vad är det man får? Jag trodde Punk Royale baserat på namnet, att det var en restaurang av enklare slag som serverade mycket alkohol? Det ligger ju trotts allt på söder också ;)
Kan rekommendera sen sittning på bakfickan, lite billigare och enklare att få bord. Inte direkt ett ställe man tar en dejt (eller?) men gärna ett gäng polare :)
 
Topp