• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Allt om beatern!

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
jag gillar automatare bäst, gärna ryska dykare! Men ibland åker den tåliga Quartz Beatern på armen.
Min har precis fått nytt gummi, i sommar färg!
image.jpg

Vad har ni andra för förhållnings sätt till era klockor ?
Samt gärna bilder på det ni kallar beaters!
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Går den sönder så går den sönder men det gör inget är ju en beater. Har den till allt med lite hårdare tag (bil mek, tjurruset, badning, träning, fixa med huset, vedhuggning etc). Men billig klocka med ett syfte att få stryk.

Bortsett från några repor i glaset är den annars nästan den minst repiga av mina klockor :p
image.jpeg
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Släpp den där i kaklet från 2 m. Upprepa samma med Casion. Då får vi veta vilket som är rätt och fel ;)

Får se vem som gråter mest, när beatern går sönder :)

Varför skulle man släppa en klocka från 2 meter?

Varför går klockor sönder? Olyckor händer ;)

5000G klarar suben, lite kass på att räkna men den borde palla 2m + kakel? :banghead::D Även om en casiobeater klär bättre i battlescars ;)

Edit: @Compiss har en poäng, vi borde snacka mer seriösa fall. Även om en beater ska sitta på handleden när olyckorna sker :)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Absolut men det kan ju hända vilken klocka som helst, har inget med beater att göra?

En beater är en klocka (som på armen) klarar av allt du i ditt liv pysslar med. Det gör en nyare sportrolex, i alla fall i mitt liv.
Ah, trodde att det var en vardagsklocka som skulle tåla lite tuffare tag, och som man inte behöver vara så rädd om.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Är inte lika påläst, men kan inte tidshållningen bli sämre, om verket får en stöt?
Plus att safiren kan spricka?
Självklart kan saker gå sönder. Ur denna synpunkt föredrar jag Casio/Seiko/Luminox/Victorinox som faktiskt är gjorda för ett hårt liv och går ut med det, tex Rolex är ju bra byggda men inte ändamålsenligt.

Gjorde ett 150cm droptest ner i stengolvet i köket på min 16570. Funkade perfekt, safiren höll, tidhållning och gångreserv oförändrad. Däremot visade sig rotoraxeln va glapp men balansaxel felfri.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Självklart kan saker gå sönder. Ur denna synpunkt föredrar jag Casio/Seiko/Luminox/Victorinox som faktiskt är gjorda för ett hårt liv och går ut med det, tex Rolex är ju bra byggda men inte ändamålsenligt.

Gjorde ett 150cm droptest ner i stengolvet i köket på min 16570. Funkade perfekt, safiren höll, tidhållning och gångreserv oförändrad. Däremot visade sig rotoraxeln va glapp men balansaxel felfri.
Haha. Galet :)
Hur kom du ens på tanken?
 
Topp