• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Allt ska bort! 15 st klockor! 24/6 nya objekt och PRISBUMP

OBS! Jag förbehåller mig rätten att dra tillbaka alla ev. Försäljningar innan de skett om jag ändrar mig då syftet med försäljning är köp av nytt och får jag inte tillräckligt sålt blir det heller inget köpt. Skulle detta strida mot reglerna vilket jag inte kunnat läsa mig till ber jag om ursäkt på förhand och drar tillbaka hela annonsen när detta isåfall påvisats för mig.

TILLÄGG: Är jag helt ute och cyklar tycker du kan det bero på A: Det är så mycket klockan är värd för MIG - kanske även någon annan, eller B: Jag vet inte vad jag håller på med. Om B - Skriv en rad i PM istället för tråden om minst prisvärda just nu så kan vi försöka komma överens istället. Misslyckas vi med det kan du skriva en rad i tråden om hur omöjlig jag är...

Såhär ligger det till...

Två objekt som i mina ögon förfaller ersätta min nuvarande lilla samling och dess funktion har kommit i min väg och då finansiering av klockor för min del sker genom försäljning av klockor och så vidare är jag beredd att göra mig av med allt. Head Only om inte annat sägs.

Frågor, fler bilder, byten och prut tas gladeligen i PM.

Frakt: På alla priser tillkommer spårad frakt från Malta 100 SEK, försäkring valfritt och kostar 200SEK
Byten: Alldeles för gärna. En mot en, alla mot en, en mot alla. Pengar från ditt håll.
Retur: Nej om inte annan överenskommelse av för mig okända skäl. (Jag är inte omöjlig)
Referenser: https://klocksnack.se/threads/tjädermalta-referenstråd.74074/


Då kör vi.
'
Riktigt solid länk från Seiko, vill nästan tro att den suttit på dyrare klocka innan men det låter jag vara osagt. Har spår av anvädning huvudsakligen på undersidan men är i bra bruksskick överlag.
BILDER: http://imgur.com/a/eg5pK
PRIS: Tänker mig 450SEK NU 350 SEK


Har fått hem ett NOS Seiko glas som passar följande modeller, se ebaylänk. Felköp.
Säljes för vad det kostade mig.
Pris: 150 (Frakt borde bli mindre än 100)
http://www.ebay.com/itm/340W02AN00-Genuine-Original-Domed-Glass-6206-6606-6619-7625-7703-Seiko-Sea-Lion/291659117881?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Olma "The Crocketeer" 31540-3
35 mm sport-ur. Hade aldrig fått för mig att någon skulle vilja köpa denna men sedan såg jag tråden om små sportur här på forumet.
Denna är oservad men håller tiden perfekt, byter datum som den ska. Alla datum är röda. Visarna är blånerade tror jag men väldigt mörka. Den har en gångreserv strax under 24 timmar vad jag märkt. Ej använd på handled av mig.


Luggarna: 16 mm
Exkl. Krona. 35mm

Pris: 300 SEK NU 250SEK
IMG_8661.jpg IMG_8663.jpg IMG_8666.jpg

Certina "Blow" Stämgaffelur - TILLBAKADRAGEN, DENNA BEHÅLLER JAG ELLER 800 SEK DÅ DEN LIGGER HÖGT PÅ EBAY
Sexigt kantig 70-talare med lagom skav på "guldet". Kan med fördel sättas på rött perlon. Kommer nyservad med nytt batteri.

Luggarna: 20mm
Exkl krona: 38mm
Pris: 600 SEK NU 500 SEK 400 SEK



19400746_1855808334739580_1254783585_o.jpg IMG_8645.jpg IMG_8648.jpg

Seiko "On Par" Sportsmatic 7625-7013

Gör ont att sälja. Tavla som inte gör sig rättvis på bilder och Seikologga på sniskan helt rätt upphöjd. Om den haft quickset på date fungerar det inte längre men i övrigt går den som den ska med bra gångreserv. Inte servad då den alltid fungerat som den ska. Anledningen till det något lägre priset än vad jag vill ha är att ett av bandhornen är lite böjt vilket kanske gör att den inte går att ha på länk. Jag har inte provat. Kan med fördel bäras på perlon för sportig look. Integrerad krona för extra slimmad look på knölen du har på ovansidan handleden ;)


Luggarna: 18mm
Inkl krona: 38mm
Pris: 1200 ska det vara, (Skrev felaktigt 900 till en början)
IMG_8649.jpg IMG_8650.jpg IMG_8651.jpg IMG_8654.jpg

Seiko "The TV-Guide" 6309-5030 - SÅLD

Fruktansvärt skön lite Tag Heuer Monaco feeling på denna Seiko 70talarautomat i jävligt bra skick. 39 mm inkl. krona. Gångreserv som gör att den inte stannat när den varit i rotation tre fyra dagar i veckan, quickset av dag och datum fungerar perfekt. Tysk och engelsk datumskiva. Bra lume fortfarande. Klockan kommer på länk som är bra för att vara så gammal, måste vara original då det inte finns något som kan passa bättre. Kommer med omonterat NOS glas som egentligen är det enda att anmärka på vad gäller klockan med tanke på dess ålder. Kan monteras innan försäljning mot självkostnadspris.

Luggarna: 18mm (byt inte)
Exkl. krona: 38mm
Pris: 1200 SEK
IMG_8656.jpg IMG_8659.jpg IMG_8660.jpg

Atlantic "Fanta & Rosé" - SÅLD

Klassisk modell som många sett, denna med boett tavla och index i bättre skick än vanligt tycker jag. Enda minuset är visarna som typ oxiderat. Inget som helt förstör helheten. Kommer helt nyservad. Head only.

Luggarna: 18mm
Mått: 36 mm exkl. krona
Pris: 600 SEK NU 500 SEK
IMG_8667.jpg IMG_8668.jpg IMG_8669.jpg


Hercules "The Hulk" - SÅLD
Guldflashing handjagad med skönt skimrande tavla skarpa diskreta index och perfekt patina på tavlan. Ingen aning om vad det är för något men har lagt fem gånger så mycket pengar på att laga den som vad den kostade. Nyservad med andra ord, oskäligt bra gångreserv och tidhållning. Fint skick överlag, tyvärr krona ej original.

Luggarna: 18mm
Exkl krona: 34mm
Pris: 300 SEK

IMG_8670.jpg IMG_8671.jpg IMG_8672.jpg

Modena "Sprezzatura"

Handjagad rackare med cremevit tavla i bra skick håller tiden som den ska, lite seg i datumskifte och gångreserv sådär. All in all charmig grej som ökar dina chanser för ligg över en bit toscakaka.

Exkl. krona: 34mm
Luggarna: 18mm
Pris: 400 SEK NU 300 SEK
IMG_8673.jpg IMG_8675.jpg IMG_8676.jpg

Exquisit Automatic "Dunderklumpen" Jump Hour

Kronjuvelen i samlingen. Denna har ett Otero 796 i sig som tickar på som det ska håller tiden bra men fortar sig någon minut per dygn. Inget man stör sig på då det är bättre än sex att ställa tiden på denna klockan. Visar ju inte ett skit förutom tiden. Fulmetall har jag blivit upplyst om att den är gjord av dvs typ förkromad mässing men det skiter jag fullständigt i, den är så cool. Här är det stor chans att jag ändrar mig och drar tillbaka och priset är inte förhandlingsbart om det är pengar som erbjuds, vad gäller byte kan ju som bekant allt hända.

Kommer på vad som måste vara originalläder som är integrerat med boetten och otroligt mjukt och fint för att vara så gammalt. Denna måste varit närmare NOS när jag köpte den och sedan dess har det tillkommit något litet märke och en repa. Se bilder. Går att vrida upp samt skaka igång.

Exkl. krona: 39mm
Luggarna: 20mm
Pris: 3000 SEK NU 2500 SEK NU 2000 SEK (Hamnar väl i minst prisvärd-tråden)

19243588_1855808341406246_1067648384_o.jpg IMG_8678.jpg IMG_8681.jpg IMG_8679.jpg

Seiko "The Mauler" ska617p1 Kinetic - OBS SÅLD UTAN LÄNK

Mer klocka för pengarna? Glöm det. Kinetic-verk med upp till 2 månaders gångreserv, power reserve indicator och riktigt solid köttig länk. Länken passar 17.5 cm handleder och fler bitar finns inte.

Då nya köparen hade för stora handleder för denna länk blev den kvar och är därmed till salu.

BILDER:
http://imgur.com/a/eg5pK


Riktigt solid länk från Seiko, vill nästan tro att den suttit på dyrare klocka innan men det låter jag vara osagt. Har spår av anvädning huvudsakligen på undersidan men är i bra bruksskick överlag.
PRIS: Tänker mig 450SEK NU 350 SEK


Luggarna: 22mm
Inkl. krona: 43mm
Pris: 1000SEK
IMG_8682.jpg IMG_8685.jpg

Atlantic Worldmaster Super De Luxe - SÅLD

Behöver inget extranamn då namnet självt är legendariskt. Hela 38mm exkl krona och snyggaste sekundvisaren i stan. Ärligt talat får denna stanna om jag inte blir bjuden vad som begärs eller ett riktigt bra byte. Sitter så grymt bra på handleden. Kommer nyservad och fungerar perfekt med mycket bra gångreserv och 0 tidssavvikelse vad jag har noterat. Handjagad. Tavlan är i toppskick och allt som ser ut som smuts och repor är på glaset vilket till största del kommer bli bortpolerat. Den röda färgtonen är även det avskav på glaset som inte kommer med köp.


Luggarna: 19mm (Sätts på 20mm band i brist på 19mm)
Exkl. krona 38mm
Pris: 2500 SEK NU 2000 SEK(Försök med bud, eller hellre byte kanske...)



IMG_8638.jpg IMG_8639.jpg IMG_8647.jpg


Sist men inte minst... Skräpet. Dessa går eller går inte, inga garantier på någonting. Vad man ska med det till vet jag inte. Nelsonen var nyservad och satt så fint på ett nytt perlonband men sprätte av handleden flög i backen, glaset sprack och klockan slutade att gå. Bud på hela rasket men kommer skicka med den du önskar vid köp av annan klocka, om så önskas...
IMG_8686.jpg


Tack till KS för annonsutrymmet och en bra marknadsplats.
 

Bilagor

  • IMG_8644.jpg
    IMG_8644.jpg
    101.9 KB · Visningar: 683
  • IMG_8680.jpg
    IMG_8680.jpg
    116 KB · Visningar: 662
Senast ändrad:
Topp