• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alltså så här va....!!

C

Crowolf

Guest
En vän till mig som idag är en jävligt duktig finsnickare (möbler, inredning, bygg) var på 90-talet urmakare med egen butik i London. Han var riktigt bra, en sån där som kan sitta och snurra ihop den perfekta fjädern en hel dag, och affären flöt på som det skulle. Höll även på med juveler etc.
( Förresten anser han att Rolex bara är bling och att han aldrig skulle bära nåt annat än Patek.........vilket gör att han aldrig bär klocka överhuvudtaget....hehe).
När en större kedja erbjöd honom en väldans massa pengar för att sälja ut sig så sa han givetvis nej eftersom affärerna blomstrade. Nåt år senare visade det sig att hans alkoholiserade farbror som satt och pysslade urverk på andra våningen hade supit upp allt som fanns i tillgångar och det var bara att lägga ner. Bittert!
Sen han berättade detta har jag försökt få honom att börja med klockor igen eftersom det börjar bli brist på riktiga urmakare samt för att jag vill att han ska leka lite med mig för att kanske skapa nåt kul vi kunde sälja.
Men han blev förmodligen så bränd för han vill inte ens snacka om det. Han hatar klockor!

Förutom att ni läser denna tragiska historia så får ni gärna ge mig elaka tips på hur jag ska lura denna jävligt kompetenta människa (för det förstår jag att han är efter alla snickeri-jobb jag set honom utföra) att börja leka med urverk igen.

Allt Gott

/Poppe
 
Topp