• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Alpina AlpinerX

Bilagor

• 2_Alpina_2018__AL-283LBO5AQ6.jpg
    2_Alpina_2018__AL-283LBO5AQ6.jpg
    63 KB · Visningar: 1
Gillar konceptet (ana digi fantast), storleken oroar lite dock. Hoppade in på ett erbjudande om 50% pre order discount som jag lätt kunde tänkt mig att köra på. Blev lite besviken då man väl registrerad får info om att man har chans till ett köp med 50%, dvs inte riktigt kickstarter kampanj, o Andra Sidan inget bindande heller.

Gillar konceptet (ana digi fantast), storleken oroar lite dock. Hoppade in på ett erbjudande om 50% pre order discount som jag lätt kunde tänkt mig att köra på. Blev lite besviken då man väl registrerad får info om att man har chans till ett köp med 50%, dvs inte riktigt kickstarter kampanj, o Andra Sidan inget bindande heller.

Vad menar du? Alla klockor som fanns tillgängliga på 50% är nu borta men det finns 40% rabatt kvar. Jag pledga till den då jag tycker 40% off retail var lockande - och det är en riktigt cool klocka! Ska fundera lite på det men skönt att ha en reserved iaf!

Jag beställde den. Jag funderade länge på casios protrek manslau som också har digital display och man ser tiden tydligt. Men jag kände att jag ville kunna få notifiktationer, jag är ju inte till fjälls hela tiden.

PRX-8000T-7A.jpg

Grymt cool klocka.
Tror också det är en marknadsföringsstrategi med kickstarter.
Kan ett märke som alpina inte skaka fram 50k schweizfranc på annat sätt är det illa.

Utgår från att de kommer ut i handeln med alpinas vanliga rabatt om typ 40%.

Senast ändrad:
Grymt cool klocka.
Tror också det är en marknadsföringsstrategi med kickstarter.
Kan ett märke som alpina inte skaka fram 50k schweizfranc på annat sätt är det illa.

Utgår från att den kommer ut i handeln med alpinas vanliga rabatt om typ 40%.
Kan inte låta bli att le åt det du skriver :)
Tyvärr (får man väl säga) har du ju helt rätt :confused:

Hej, har en pledge på klocka med extra strap för 560CHF. Håller på att kolla av på tullverkets hemsida vad totalkostnaden blir med tull och moms inräknat. Vet ni om en klocka räknas som "Smycken..." eller annan valbar kategori? Någon som vet vad ombudet brukar ta i avgift för importdeklaration för ett paket av denna typ?

upload_2018-4-20_15-3-21.png

Hej, har en pledge på klocka med extra strap för 560CHF. Håller på att kolla av på tullverkets hemsida vad totalkostnaden blir med tull och moms inräknat. Vet ni om en klocka räknas som "Smycken..." eller annan valbar kategori? Någon som vet vad ombudet brukar ta i avgift för importdeklaration för ett paket av denna typ?

upload_2018-4-20_15-3-21.png
Räkna med ca 1200-1300 utöver pris och frakt för klockan. Jag köpte en klocka från jomashop för i runda slängar 5000 och det slutade på ca 6200 efter moms och tullavgift. Mao tror jag din egen uträkning stämmer ganska väl...

Ser grym ut. Själv, min arma tröttmössa, missade jag att lämna in konfigurationerna i tid, så min dyker väl upp i höst någon gång. :banghead:

Ahh valde silvrig bezeel, antagligen ingen lume :-(
Övrigt ok kvalisort? Ser stor ut?
Sommarklockan2018, just 4 fun

Måste tyvärr meddela att Alpinan ska få åka tillbaka till Schweiz för reparation. Mittknappen slutade helt plötsligt fungera, efter bara tre dagar. Alpinas support har varit ganska bra dock så det verkar som om de ska ta hand om den utan några problem.
15295741562998900529789284123405.jpg

Nu har jag haft min AlpinerX en stund. Generellt sett har den fungerat bra.
Hade med den på vandring i Sarek i sommar och den lirade fint hela tiden.
Bra saker:
  • Väger mindre än min Seiko
  • Tydlig och lättläst
  • Skönt att inte behöva ladda
  • Bra funktion med notifikationer (kan ha mobilen på ljudlös och viberationsfri men ändå få reda på att något händer)
Mindre bra:
  • Appen är instabil och kopplingen lirar sporadiskt till appen (Android)
  • De finns bara ljudnotifikationer, hade varit bra med vibration.
  • Det är inte helt intuativt hur man använder knapparna

Tillbaka
Topp