• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Bergets

Panerai
IMG_20210202_105021.jpg


Bör man köpa en oyster lÀnk?

Nej! Den gör sig bÀst pÄ lÀder!



Miltat oyster pÄ Sarben Àr den bÀsta kombon tycker jag :)
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Hej pĂ„ er alla i trĂ„den, fina klockor ni har hĂ€r. 👍😊

Har nog nĂ„gon modell som kan platsa hĂ€r. Ska fota nĂ„gra bilder imorgon i dagsljus och lĂ€gga upp. 😊

Hej!

Klockintresset har varit relativt svalt nu i mÄnga Är, tills för nÄgra veckor sedan dÄ jag sÄg en SARB017. Inte riktigt kunnat slÀppa tanken pÄ den och sÄledes kommit fram till att en sÄdan bör införskaffas snarast! Har dÄ nÄgra frÄgor till er kunniga och uppdaterade:

-Har ni nÄgra tips till en om vart man vÀnder sig för att finna en i bra skick?
-NĂ„gon butik som ska undvikas?
-Vad Àr en rimlig summa att ge för en i bra skick?

Sen om nÄgon eventuellt har en till salu har ni hÀr en köpare!

Ev. kan jag kanske hjĂ€lpa dig med ditt ”problem” gĂ€llande Sarb 017. Har ju ”hjĂ€lpt till” lite i andra trĂ„dar sĂ„ varför inte vara en god medmĂ€nniska och hjĂ€lpa nĂ„gon hĂ€r oxĂ„. 😊
Har en i kanonfint skick som du kanske kan fĂ„ adoptera. 😉😊
Skriv en rad om du tycker det lÄter intressant.

Men sen har jag nĂ„gon som jag tror Ă€r riktigt sĂ€llsynt. Återkommer med bild imorgon. 😊
 

jaesaren

Breitling
Hej pĂ„ er alla i trĂ„den, fina klockor ni har hĂ€r. 👍😊

Har nog nĂ„gon modell som kan platsa hĂ€r. Ska fota nĂ„gra bilder imorgon i dagsljus och lĂ€gga upp. 😊



Ev. kan jag kanske hjĂ€lpa dig med ditt ”problem” gĂ€llande Sarb 017. Har ju ”hjĂ€lpt till” lite i andra trĂ„dar sĂ„ varför inte vara en god medmĂ€nniska och hjĂ€lpa nĂ„gon hĂ€r oxĂ„. 😊
Har en i kanonfint skick som du kanske kan fĂ„ adoptera. 😉😊
Skriv en rad om du tycker det lÄter intressant.

Men sen har jag nĂ„gon som jag tror Ă€r riktigt sĂ€llsynt. Återkommer med bild imorgon. 😊
Det lÄter som en vÀldigt god idé tycker jag! Hör gÀrna av dig nÀr du har tid. Jag vÀntar men spÀnning!
 

Daion

Panerai
2-Faktor
LĂ€gger upp nĂ„gra bilder pĂ„ nĂ„gra trevliga alpinister frĂ„n min samling. 😊
Lite oordning men lite bilder iaf som utlovat. 😊

Första klockan:
Seiko Alpinist 6R15-01K0

Den cremefÀrgade:
Seiko Alpinist 8F56 SBCJ021 (titan)

Tredje klockan:
Sarb 017

Svarta pÄ fjÀrde bilden:
Seiko Alpinist 8F56 SBCJ019 (titan)
 

Bilagor

  • 5B4D89C2-9790-4A8D-9658-5E6440E15A77.jpeg
    5B4D89C2-9790-4A8D-9658-5E6440E15A77.jpeg
    457.7 KB · Visningar: 38
  • 31E4EC66-CE53-4B9C-9688-F87B740CA93E.jpeg
    31E4EC66-CE53-4B9C-9688-F87B740CA93E.jpeg
    611.9 KB · Visningar: 37
  • 0A86B07D-ADCB-4BE3-B370-90C631C87872.jpeg
    0A86B07D-ADCB-4BE3-B370-90C631C87872.jpeg
    727 KB · Visningar: 40
  • 9D025298-409A-4AD0-9B88-2B669D8CF12C.jpeg
    9D025298-409A-4AD0-9B88-2B669D8CF12C.jpeg
    684 KB · Visningar: 38
  • 96BE016D-6767-4CED-90A0-F5CD960EEEE6.jpeg
    96BE016D-6767-4CED-90A0-F5CD960EEEE6.jpeg
    445.1 KB · Visningar: 40
  • 5622664B-8594-4D82-B45B-682DD9D4DD0A.jpeg
    5622664B-8594-4D82-B45B-682DD9D4DD0A.jpeg
    492.5 KB · Visningar: 33

Defreud

Panerai
2-Faktor
LĂ€gger upp nĂ„gra bilder pĂ„ nĂ„gra trevliga alpinister frĂ„n min samling. 😊
Lite oordning men lite bilder iaf som utlovat. 😊

Första klockan:
Seiko Alpinist 6R15-01K0

Den cremefÀrgade:
Seiko Alpinist 8F56 SBCJ021 (titan)

Tredje klockan:
Sarb 017

Svarta pÄ fjÀrde bilden:
Seiko Alpinist 8F56 SBCJ019 (titan)
Wow! Imponerande samling, gillar speciellt den cremefÀrgade!
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
LĂ€gger upp nĂ„gra bilder pĂ„ nĂ„gra trevliga alpinister frĂ„n min samling. 😊
Lite oordning men lite bilder iaf som utlovat. 😊

Första klockan:
Seiko Alpinist 6R15-01K0

Den cremefÀrgade:
Seiko Alpinist 8F56 SBCJ021 (titan)

Tredje klockan:
Sarb 017

Svarta pÄ fjÀrde bilden:
Seiko Alpinist 8F56 SBCJ019 (titan)
Är den vita eller svarta GMT:en till salu? 🙄
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Hej @SeikoZ och alla andra, 😊

Kikar in lite som hastigast dĂ„ det Ă€r lite att stĂ„ i hĂ€r hemma med familjen. 😊
Brukar oftast fÄ tid till kvÀllen/natten att sitta och kika pÄ forumet och koppla av. Allra helst pÄ helgerna dÄ det Àr lite mer aktivitet hÀr hemma.

Jag har fĂ„tt en hel del PM om olika av mina klockor dĂ„ jag nĂ€mnde i G-Shock trĂ„den att jag ska banta ner samlingen lite (dĂ€r det Ă€ven finns bilder pĂ„ 6 klocklĂ„dor med innehĂ„ll pĂ„ sidan 1356 för den som vill se). Vilka klockor som ska fĂ„ flytta har jag inte helt klart för mig men det blir nog lite beroende pĂ„ intresse och bud pxĂ„. 😊
Är ganska flexibel men exempelvis min ZRC och MTM stannar. 😊

Med detta skrivet vill jag sĂ€ga att, jo, jag kan tĂ€nka mig lĂ„ta dessa smĂ„ rariteter flytta om det finns nĂ„gon som kan erbjuda ett tryggt och sĂ€kert hem. 😊

Kom gĂ€rna med bud om du vill sĂ„ jag fĂ„r nĂ„got att fundera pĂ„. 😊

Finns oxĂ„ nĂ„gra klockor jag söker och gĂ€rna kan byta till mig men ska inte kladda med OT hĂ€r, rĂ€cker att jag skrev om andra mĂ€rken nĂ„gra rader upp. 😉
 
Senast Àndrad:

Defreud

Panerai
2-Faktor
Livet som Alpinistlös Àr inge kul! Vad sÀger ni bör man köpa en?
Kör i vind! Hittar du en till bra pris sĂ„. 🙂
Edit, fann en pÄ köp och sÀlj. Verkar som att de blir svÄrare och svÄrare att fÄ tag pÄ
 
Senast Àndrad:
SÄlde min spb117 nyligen och saknar den rejÀlt nu. Har dock snöat in pÄ att jag mÄste ha en spb089 (dvs den blÄ man gjorde Ät hodinkee). Finns det nÄgra sÄna hÀr inne och har vi nÄgon som Àr sugen pÄ att avyttra :)?
 

DRW

Panerai
2-Faktor
SÄlde min spb117 nyligen och saknar den rejÀlt nu. Har dock snöat in pÄ att jag mÄste ha en spb089 (dvs den blÄ man gjorde Ät hodinkee). Finns det nÄgra sÄna hÀr inne och har vi nÄgon som Àr sugen pÄ att avyttra :)?
Jag hade en spb089, var nog min favorit av alla klockor jag har haft, den Ă€r sĂ„ jĂ€kla snygg irl. Ångrar faktiskt rejĂ€lt att jag sĂ„lde den.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
SÄlde min spb117 nyligen och saknar den rejÀlt nu. Har dock snöat in pÄ att jag mÄste ha en spb089 (dvs den blÄ man gjorde Ät hodinkee). Finns det nÄgra sÄna hÀr inne och har vi nÄgon som Àr sugen pÄ att avyttra :)?
Hade en pÄ lÀnk till salu hÀr pÄ KS. JÀkligt svÄrsÄld faktiskt. La priset pÄ 8500kr. Klockan var i bra skick med oanvÀnd original band. Fick nog och sÄlde den pÄ annat hÄll, eftersom ingen ville ha den hÀr pÄ KS.

Klockan Àr snygg, ja. Men jÀvligt ovÀrd nÀr man inser vad det Àr man betalar sÄ pass mycket för.
 
Hade en pÄ lÀnk till salu hÀr pÄ KS. JÀkligt svÄrsÄld faktiskt. La priset pÄ 8500kr. Klockan var i bra skick med oanvÀnd original band. Fick nog och sÄlde den pÄ annat hÄll, eftersom ingen ville ha den hÀr pÄ KS.

Klockan Àr snygg, ja. Men jÀvligt ovÀrd nÀr man inser vad det Àr man betalar sÄ pass mycket för.
Fan att jag missade det
 

DRW

Panerai
2-Faktor
Hade en pÄ lÀnk till salu hÀr pÄ KS. JÀkligt svÄrsÄld faktiskt. La priset pÄ 8500kr. Klockan var i bra skick med oanvÀnd original band. Fick nog och sÄlde den pÄ annat hÄll, eftersom ingen ville ha den hÀr pÄ KS.

Klockan Àr snygg, ja. Men jÀvligt ovÀrd nÀr man inser vad det Àr man betalar sÄ pass mycket för.
Jag hÄller inte med, jag tycker den lÀtt var vÀrt priset och jag sÄlde min för 9000kr hÀr pÄ KS och det var enbart med original bandet.
(dock var skicket sÄ bra att det knappt fanns en hairline pÄ den) och skulle kunna betala 9k för en igen. Dock skulle jag inte betala 6k för en sarb017 dÄ den inte gav mig samma kÀnsla som spb089 gjorde. Men det som Àr fint med denna hobby alla vÀrderar olika.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Jag hÄller inte med, jag tycker den lÀtt var vÀrt priset och jag sÄlde min för 9000kr hÀr pÄ KS och det var enbart med original bandet.
(dock var skicket sÄ bra att det knappt fanns en hairline pÄ den) och skulle kunna betala 9k för en igen. Dock skulle jag inte betala 6k för en sarb017 dÄ den inte gav mig samma kÀnsla som spb089 gjorde. Men det som Àr fint med denna hobby alla vÀrderar olika.
Hur kan den vara vÀrd 9kkr nÀr den ger sÀmre tidshÄllning och tidsreserv Àn en av de nya alpinisterna? Snygg Àr den, men ÀndÄ inte vÀrd 3-4kkr mer bara för tavlans skull. Dessutom linjerar kompassringen katastrofalt.
 

DRW

Panerai
2-Faktor
Hur kan den vara vÀrd 9kkr nÀr den ger sÀmre tidshÄllning och tidsreserv Àn en av de nya alpinisterna? Snygg Àr den, men ÀndÄ inte vÀrd 3-4kkr mer bara för tavlans skull. Dessutom linjerar kompassringen katastrofalt.
EfterfrÄgan Àr en faktor, hur kan Rolex vara vÀrt sitt pris nÀr det finns billigare klockor som ger samma/bÀttre tidshÄllning och tidsreserv?

Sen kommer inte de nya i nÀrheten av att vara lika snygg, men det Àr min Äsikt och verkar finnas mÄnga som tycker samma annars hade den ju inte sÄlts för den summan gÄng pÄ gÄng.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
EfterfrÄgan Àr en faktor, hur kan Rolex vara vÀrt sitt pris nÀr det finns billigare klockor som ger samma/bÀttre tidshÄllning och tidsreserv?

Sen kommer inte de nya i nÀrheten av att vara lika snygg, men det Àr min Äsikt och verkar finnas mÄnga som tycker samma annars hade den ju inte sÄlts för den summan gÄng pÄ gÄng.
Fast nu Ă€r Rolex absolut inte vĂ€rt sitt pris. 😎
 

M1cke

Omega
2-Faktor
NÄgon i trÄden som sitter pÄ en oysterlÀnk som de inte har nÄgon anvÀndning för? TÀnkte testa min alpinist pÄ lÀnk under OWG March.
 

DRW

Panerai
2-Faktor
Senast Àndrad:

Defreud

Panerai
2-Faktor
Topp