Arcticreef
Silver
Vad tycker ni? Litar ni på bandstift?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tänker ett par saker.Av någon outgrundlig anledning har jag svårt att lita på bandstift. Kanske beror det på en klocka jag tappade när jag var i tonåren. Jag antar att vad som hände var att ett bandstift. Jag har därför alltid gillat gillat Panerais variant. Den känns pålitlig. Ett system jag tycker verkar ännu bättre är Breguets (vg se bilden). En kombination av av två skruvar som kombineras med röd loctite borde väl vara en synnerligen säker lösning.
Vad tycker ni? Litar ni på bandstift?
Posta i tråden 'Klocka på resa, vågar man?'
https://klocksnack.se/threads/klocka-på-resa-vågar-man.73599/post-1862642
Inte snyggt på en dressklocka men funkar bra för att hålla kvar klockan om ett band stift går av/lossnar.
Sitter klockan för löst runt handleden kan man skada stiften om man böjer handleden. Lätt åtgärdat dock.Klockan jag hade i barndomen åt bandstift på löpande band. Tror att det berodde på en kombination av låg kvalitet, duktigt bilhandlarhäng, och mycket halkande i isiga backar - när man for på arsl3t och tog emot sig med händerna så gick stiftet direkt.
Har dock aldrig varit med om det sedan jag slutade grundskolan så jag misstänker att det var en cocktail av dåliga förutsättningar som skapade problemet.