• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alternativ till dussinklockor

Donkii

Boushh
2-Faktor
Vad finns det för gmt klockor? Söker efter varianter med 24h visning på bezelen. Tycker inte jag hittar nått skoj (förutom rolex gmt och exp2 då)


IWC Ingenieur Dual Time 326403
IWC-Ref-326403-Watch.jpg

IWC-Ref-326403-Dial-closeup.jpg


Glycine Airman
DSC_3618.jpg


Bremont SuperMarine Terra Nova
1395919734-8929_1.jpg


Blancpain Fifty Fathoms Trilogy GMT
414003d1301632720-fsot-blancpain-fifty-fathoms-trilogy-gmt-img_9934.jpg


Linde Werdelin 3-timer GMT
linde-werdelin-3-timer-rose-gold-dlc-steel-bezel-watch1.jpg


Chopard GMT
chopgmt.jpg


PAM 63 GMT
Panerai-PAM-63-gmt.jpg


Grand Seiko GMT
1000w

415936d1301895413-four-gmts-chopard-grand-seiko-rolex-ulysse-nardin-gsgmtsbgm0013aw7ez.jpg


Seamaster
Omega-Seamaster-Planet-Ocean-GMT-Watch-on-Rubber.jpg


omega-seamaster-gmt-automatic-watch-223450.jpg





För att nämna några alternativ :)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Vilka fantastiskt snygga alternativ... Man blir ju bara för sugen på en IWC eller en Airman. Eller en Seiko... Jag har suttit rätt nöjd fram tills nyss då jag såg denna tråd.


Finns hundratalet till att plocka fram också :) Kul att vidga sina vyer ibland och inte köra på det som känns mest safe.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Finns det några kul alternativ till Tudor Black Bay för den som inte besitter mastodonthandleder?
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Får jag bara ställa några dumma frågor?

Vad är det för vits att ha en klocka som ser ut som en dussinklocka men inte är en dussinklocka?

Är det inte liksom bättre att skaffa "the real deal" då?

Är det inte mer intressant att ha nåt som inte ser ut som dussinklockorna om man nu inte vill ha en dussinklocka?
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Får jag bara ställa några dumma frågor?

Vad är det för vits att ha en klocka som ser ut som en dussinklocka men inte är en dussinklocka?

Är det inte liksom bättre att skaffa "the real deal" då?

Är det inte mer intressant att ha nåt som inte ser ut som dussinklockorna om man nu inte vill ha en dussinklocka?

Jag letar efter klockor av samma slag, inte hommager.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Sinn 556 I & A; Longines heritage serier kanske kan vara ett kul alternativ. Inte så dyra och sällan jag ser dem på stan eller på jobbet. :D
 
Topp