Hej!
Tänkte fråga om ni har några bra tips på klockor i stil med Explorer/Oyster Perpetual, dock ej kopior eller som är alldeles för lika. Ja ni fattar.
- Svart tavla
- Relativt stilren
- Ingen day
- Helst ingen date (verkar vara svårt att undvika)
- Länk
- 36-38mm
- Mekanisk
- Pris ca 2-10k
Orsaken till max 10k är inte att jag inte har råd med dyrare, det är bara det att jag inte uppskattar den relativt lilla kvalitetsökningen som dyrare klockor ger. Jag är en sådan som hellre har tio klockor á 5k än en á 50k.
Det vanliga rådet folk verkar gilla att ge är "spara till en Rolex, du vet att du kommer köpa en till slut ändå". Jag gillar inte Rolex och vill inte ha en. Punkt.
Kan ju börja med vilka jag själv har kikat lite på:
Samt Seiko SARB033
Jag är en Seiko-nörd och har ganska många redan, så hade gärna velat testa ngt nytt.
Glycine Combat 6 Classic 36mm
Alla förslag är välkomna! Nåja, nästan iaf. Tack på förhand!
Tänkte fråga om ni har några bra tips på klockor i stil med Explorer/Oyster Perpetual, dock ej kopior eller som är alldeles för lika. Ja ni fattar.
- Svart tavla
- Relativt stilren
- Ingen day
- Helst ingen date (verkar vara svårt att undvika)
- Länk
- 36-38mm
- Mekanisk
- Pris ca 2-10k
Orsaken till max 10k är inte att jag inte har råd med dyrare, det är bara det att jag inte uppskattar den relativt lilla kvalitetsökningen som dyrare klockor ger. Jag är en sådan som hellre har tio klockor á 5k än en á 50k.
Det vanliga rådet folk verkar gilla att ge är "spara till en Rolex, du vet att du kommer köpa en till slut ändå". Jag gillar inte Rolex och vill inte ha en. Punkt.
Kan ju börja med vilka jag själv har kikat lite på:
Samt Seiko SARB033
Jag är en Seiko-nörd och har ganska många redan, så hade gärna velat testa ngt nytt.
Glycine Combat 6 Classic 36mm
Alla förslag är välkomna! Nåja, nästan iaf. Tack på förhand!
Senast ändrad: