• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alternativ till G-Shock

Hej vänner,

Behöver lite råd. I min lilla kollektion av klockor så märker jag ett hål som behöver fyllas men har bara inte haft tid. Det är min sports/beater kategori där jag faktiakt inte har en enda klocka därav er hjälp. Detta äe alltså inte en diver, eller everyday watch utan sportsbeater, ex G-Shock.

Hade en GA-100 som jag älskade ( analoga visare var riktigt najs på den) men den var rent för stor ( se nedan)
SjA8qLN.jpg


Däeför söker jag alternativ till en liknande som man kan ha när man ska sporta alt göra någonting där man slipper bry sig om klockan. Och såklart något som passar mindre handleder.
 

Kejsaren

Guld
2-Faktor

ekan76

Basic
IMG_0017.JPG
Kolla in Bertucci. Rejäla fältklockor som klarar det mesta. Kostar som G-Shock. Min på bilden, dock inte orginal band. Annars finns det en uppsjö av mindre G-Shocks att välja på. Jag gillar förra generationens Mudman (G-9000).
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är enda kravet att den ska tåla stryk eller behövs alla tilläggsfunktioner? Om det är det förstnämnda så finns det ju miljarders av kvartsklockor att välja på.

IMG_0819.JPG

SBCM023, 38mm


IMG_5549.JPG

SBBN031, stor men passar även mindre handleder.

IMG_0709.JPG

SBBN015, äldre versionen av 031.

IMG_5405.JPG

SBDJ013, 44mm men i titan, finns även i en mindre 38mm-version.

För ana/digi finns ju massvis av modeller från både Casio och Citizen men även från Luminox, Victorinox mm.
 

frebbe

Basic
Hej vänner,

Behöver lite råd. I min lilla kollektion av klockor så märker jag ett hål som behöver fyllas men har bara inte haft tid. Det är min sports/beater kategori där jag faktiakt inte har en enda klocka därav er hjälp. Detta äe alltså inte en diver, eller everyday watch utan sportsbeater, ex G-Shock.

Hade en GA-100 som jag älskade ( analoga visare var riktigt najs på den) men den var rent för stor ( se nedan)
SjA8qLN.jpg


Däeför söker jag alternativ till en liknande som man kan ha när man ska sporta alt göra någonting där man slipper bry sig om klockan. Och såklart något som passar mindre handleder.
Intressant. Jag hade själv tänkt att testa en lilknade, fast MB med gröna siffror, att ha vid grovgöra. Men jag har också smala handleder. Hur smala är dina? Vad var det som gjorde att GA-100 kändes för stor? Höjden? Din smala handled? Satt den dåligt?
 

Goose

Silver
Friends Of KS
2-Faktor
De är inte alls tokiga, Bertucci-klockorna. Hur upplever du kvaliteten? Vet du något om märket?
Jo då. Sett till priset väldigt trevlig. Trots att den inte väger mycket (titan) så upplever jag den som riktigt rejäl. Den tål nog rejält med stryk. Riktigt bra kvalitet på armbandet dessutom. Det enda klagomålet är väl att lumen är sådär. De har en hemsida man kan läsa på lite mer kring märket och om modellerna. Jag köpte dock mitt ex från Long Island Watch.
 
Angående divers - har den covered så vill ha en roktogt rubber sport. Annars var de faktiskt riktigt snygga:)

Det som gorde GA-n stor var att jag hr smala handleder o klockan var bpde för stor och tjock. Oproportionerlig.

Baby G och G-shock S har jag inte ens tänkt på. bra tips, ska in o testa!

Tack böys n gurls!
 
Fältklocka för amerikanska staten, ex, militären och polisen. Tillverkad i Schweiz. Marathon - general purpose, quartz. Snygg, nätt och stryktålig. Lyser fint på natten. Tyvärr lite liten - 34mm.

IMG_1021.jpg
 
Mer för sport / skogsmulle. Finns redan två Bertucci i denna tråd. Men här kommer en till, med boett i kompositplast. Ett billigare och vettigt alternativ till titan om det ska vara en svart klocka. Lagom storlek, 40 mm. Det jag gillar mest är faktiskt armbandet. 22 mm riktigt kraftigt tyg som ger en fin stadga när klockan sitter på handleden. Bertucci är tillverkad i USA.

IMG_1027.jpg
 
Topp