• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alternativ till Longines railroad

jenskevin

Omega
Tjena! Har fastnat lite för Longines railroad, men tänkte kolla om ni har några bättre alternativ inom samma stuk. Bättre, billigare, mindre etc. Helst utan datum.
IMG_2348.JPG

Tack för hjälpen
 

Kropoth

Cartier
Kolla "field"-klockorna i Timex och Hamiltons ordinarie sortiment. För mig är det samma stil. Även Victorinox gör liknande klockor.
hamilton-khaki-field-mechanical-black-dial-green-leather-mens-watch-h70505833.jpg
 

watchout1972

Panerai
IWC är i mina ögon ett bättre alternativ. Spana in deras Pilot och Da Vinci. Dock så kostar dom en del. De flesta har datum, men på ett diskret sätt.
 

Kropoth

Cartier
Hamilton khaki gillar jag, men verkar inte finnas utan datum?
Kan nog vara så. Majoriteten av klockköpare verkar vilja ha datum, och på den modellen jag lade upp bild på så är det snyggt applicerat. Timex och Victorinox kanske har fler modeller utan datum, men jag har inga riktiga erfarenheter av något av märkena.
 
Topp