• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Alternativ till Montblanc Heritage Ultra Slim

Pinsam

Silver
2-Faktor
Fick nyligen upp ögonen för Montblanc Heritage Chronometrie Ultra Slim. Söker alternativ till detta ur. Som referens har jag även kikat på Stowa Partitio, men avfärdade med ”jag kan bättre”. Även SS Royal Steel Classic 36mm ingår i denna (slarvigt uttryckt) kategori. Nomos har jag inte provat men kan nämna att deras bandhornslängd inte faller mig i smaken. Alls.

Jag söker alltså sunburst-tavla i champagne eller motsvarande, mellan 37 och 40mm, gärna manuellt urverk, och om möjligt tunn. På läder. Och i samma prisklass, alltså runt 17 tkr.

Tråden blir mycket trevligare med bilder :)
BB98E49B-1934-4593-83AD-028D0D8176FD.png

Vad är det med Montblanc som inte känns rätt?

Nu är det inte riktigt det du söker. Men kolla upp Mido Baroncelli III. Ca 6.75mm tunn dressare för under 10k. Äger en själv och är otroligt nöjd.

Montblanc:en känns helrätt, söker en att alternativ då jag är dåligt insatt i denna typ av klockor för närvarande.

Longines L4.921.4.72.6 är ett billigare alternativ kanske. Tunn, clean sunbursttavla. Finns som kvarts eller automat, inte manuell vad jag vet och i lite olika tavelalternativ. Gillar Montblanc modellen men kollade på modellen med sekundvisare och datum. Jag såg deras senaste släpp inför sihh 2018 och tycker dom gör riktigt snygg design. Jag tror inte dom är något att oroa sig för att köpa, snarare tvärt om. Dom är väl ganska nya (dvs inte 150år) med att göra klockor, men jag tror dom kommer bli vanligare. Maurixe Lacroix gör ju en del fina dress-ur i samma prisklass, även Oris.

Tillbaka
Topp