• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alternativ till SNX111

Rymdkatten

Panerai
2-Faktor
Jag är på jakt efter en beater, och jag har bestämt mig för en med silvrig urtavla. Har hittat en perfekt, SNX111, enda problemet är att den inte väldigt svår att hitta då den inte tillverkas längre.

Den ser ut så här:

TnUFe1f.jpg


Det jag gillar med den här, och som också blir en sorts önskelista, är:

- Seiko
- Silvrig urtavla
- <40mm
- Inga siffror
- Raka visare (vetikatten vad de kallas på svenska men brukar kallas för stick hands, dvs ej dauphine)
- Lätt att se tiden
- Enkel urtavla (tex SNK355 har tyvärr en massa femmor över hela urtavlan)

Många klockor jag har hittat faller oftast på att de inte har raka visare eller är svåra att läsa tiden på då markeringarna/visarna försvinner för lätt mot den silvriga bakgrunden. SNX111 ovan har tex lite svart på markeringarna/visarna och är även smått fasade.

Pris ca 500-1500 kr. Har ni några förslag? Behöver inte vara Seiko, men mekanisk är ett krav.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
En av fördelarna med Seiko är att det finns väldigt många aftermarket urtavlor, visare etc från olika källor. Hittar du inte just den klocka som du letar efter så kan du alltid bygga ihop en exakt så som du vill ha den
Bifogar ett ex. på hur min Invicta (med Seiko urverk) blev.
IMG_4567.JPG
 
Topp