• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alternativ till sub/gmt?

bluetrain

Cartier
Har varit inne ett tag på att komplettera med en sub eller gmt då de ju både sjukt snygga, klassiska med trevlig historia. Samtidigt av olika anledningar har jag funderat på om det kanske finns andra högkvalitativa sportklockalternativ med intressant historia som alternativ? Är inte jätteinsatt på alla lite mer ovanliga fabrikat och har kollat lite på panerai som jag tycker är snygga (men de är nog aningen för stora för min del) men kanske finns andra alternativ? Viktigt att de har en stilren och sparsmakad design, inte jätteförtjust i typ breitling med en massa visare och annat lulllull.
 

hollow123

Rolex
IWC 3239 tycker jag är ett bra alternativ
IWC-Ingenieur-Automatic-Ref-3292-2013-620x342.jpg
 

David

Bödeln
Jag har svårt att se att det finns några vettiga alternativ till Submariner eller GMT Master om det är just dessa som tilltalar dig.

De som alltid nämns annars är väl Blancpain Fifty Fathoms, Omega Seamaster, JLC Master Compressor och Tudor Pelagos, men varför krångla till det?
 

Landshark

Cartier
Har varit inne ett tag på att komplettera med en sub eller gmt då de ju både sjukt snygga, klassiska med trevlig historia. Samtidigt av olika anledningar har jag funderat på om det kanske finns andra högkvalitativa sportklockalternativ med intressant historia som alternativ? Är inte jätteinsatt på alla lite mer ovanliga fabrikat och har kollat lite på panerai som jag tycker är snygga (men de är nog aningen för stora för min del) men kanske finns andra alternativ? Viktigt att de har en stilren och sparsmakad design, inte jätteförtjust i typ breitling med en massa visare och annat lulllull.

Jag har svårt att se att det finns några vettiga alternativ till Submariner eller GMT Master om det är just dessa som tilltalar dig.

De som alltid nämns annars är väl Blancpain Fifty Fathoms, Omega Seamaster, JLC Master Compressor och Tudor Pelagos, men varför krångla till det?


Ni ser inte skogen för alla träd: Rolex Sea-Dweller! :pompus: :)
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Har själv en 114060 och jag älskar den, gillar enkelheten (som många tycker är tråkigt, men som jag faktiskt tycker är charmigt), men det vore riktigt coolt om du köpte en Grand Seiko. Där behöver du inte vara rädd att du får lite klocka för pengarna, garanterat tvärt om!
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
@Cristian : upp med en bild på din Blacpain! Det är en värdig utmanare/bra alternativ som dessutom sitter så mycket bättre* än de stora klossiga nya maxi-case Sub:arna.

* om man har smala handleder som jag...

Tudor som nämnts ovan som "mellanpris" & Glycine som "insteg" är annars bra alternativ om du vill komma undan lite billigare än Rolex..
 

bluetrain

Cartier
Tack för många bra svar. Blancpain kände jag inte till så den ska kollas upp! Riktigt läcker!

Om man trots allt skulle slå till på en begagnad sub så får jag för mig att de ändrade storleken på boetten för inte jättelänge sedan.
Vet ni vilket år detta skedde? Den nya är väl aningen större?
 

bluetrain

Cartier
Sen ang. sd. Jag har inte provat den i verkligheten (bara sub o gmt) det är såklart en fin klocka det med men har hört den ska upplevas lite tyngre och lite mer "omständig" att bära?
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Tack för många bra svar. Blancpain kände jag inte till så den ska kollas upp! Riktigt läcker!

Om man trots allt skulle slå till på en begagnad sub så får jag för mig att de ändrade storleken på boetten för inte jättelänge sedan.
Vet ni vilket år detta skedde? Den nya är väl aningen större?
Den är inte större i mm räknat, men luggarna är tjockare så den ger intrycket av att vara kraftigare.
 
Topp