• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alternativ till Thailand?

Galaxy

Rolex
Tjenare!

Kollar på lite resor till nästa vinter/höst (ute i god tid ;)), och Thailand känns rimligt, men har varit där en gång tidigare, och känns som det är stället i stort sett alla åker till. Så, finns det några andra, bättre alternativ i ungefär samma prisklass? Vi är tre som åker, och tänker oss ungefär 4-stjärnigt hotell med en budget på omkring 60tkr +- 10' kanske... :) Har spanat lite på Vietnam eller Mexiko bland annat, vad tros om det?

Gott nytt år!
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Tja Galaxxy!

Gillade du Thailand, testa Filippinerna. Håll i plånboken bara. ;)

Skämt åsido. Med den budgeten kan ni leva gott på Filippinerna med egen chaufför och allt vad det innebär. Bestämmer ni er för Filippinerna: sms:a eller skicka PM så kan jag hjälpa till med chaufför osv.

Gott slut!
 

Galaxy

Rolex
Tja Galaxxy!

Gillade du Thailand, testa Filippinerna. Håll i plånboken bara. ;)

Skämt åsido. Med den budgeten kan ni leva gott på Filippinerna med egen chaufför och allt vad det innebär. Bestämmer ni er för Filippinerna: sms:a eller skicka PM så kan jag hjälpa till med chaufför osv.

Gott slut!

Tack för tips, ser riktigt härligt ut! Hör av mig om det blir aktuellt :cool:


Verkar också som en cool upplevelse, väl värt att kolla på!
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Jag gillar Kambodja, har var där fyra gånger under en tioårsperiod. Sedan är även Burma värt att titta på (dock ganska så dyrt om man jämför med Thailand). Vietnam tycker jag är så där, bäst är i norr men då ska du inte åka under vintern för temperaturen går ned ganska mycket då.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Malaysia är trevligt men dyrare än Thailand. Kan dock rekommendera att kombinera Penang (en timme flyg från KL) med Langkawi, det går båtar mellan. Sedna kan man ta en avstickare norrut till några öar i Thailand som är värda att besöka.
Men det är lite upp till vad ni vill göra, Malaysia är inte bästa valet om du vill supa och festa, då är det Thailand du ska till. (Malaysia är muslimskt så inte helt ovanligt att restauranger inte har öl eller sprit)

Men Langkawi är grymt om du gillar att dyka eller bara ligga på stranden och inte har allt för snål budget. Tyvärr väldigt mycket folk där under högsäsong. George Town (Penang) har ett grymt utbud på street food till väldigt bra priser och lite udda stad som är värd att se.
 

MBx

Cartier
Borde jag såklart skrivit! Tänker oss vara borta omkring 2 veckor, och det är huvudsakligen en solsemester, men vore kul att kunna åka på en del äventyr/sevärdheter också. :)

Sol och bad i två veckor kan du få i vilken världsdel som helst (beroende på säsong). Varför spendera 60' när du kan åka till Grekland eller Kanarieöarna för typ 10'?:facepalm:
 

Galaxy

Rolex
Sol och bad i två veckor kan du få i vilken världsdel som helst (beroende på säsong). Varför spendera 60' när du kan åka till Grekland eller Kanarieöarna för typ 10'?:facepalm:
Hmm, och lägga 50' extra på klockkontot istället? Inte en så dum idé...
Hehe, skämt åsido hittar vi gärna på andra saker än sol och bad givetvis, men undviker helst kallare länder!
 

Tapiren

Cartier
Borneo?

Vi skulle egentligen åka dit nästa vecka men nu blir det tyvärr inte så, av olika anledningar (ser ut att bli Thailand och Hongkong istället, inte fy skam). Fördelarna som jag såg det var just att Thailand kändes "gjort", och Borneo kunde erbjuda båda djungel, berg och lite lyxigare boende. Bra snorkling finns också, men tyvärr är det ett visst terrorhot just mot de områdena just nu.

De jag känner som varit där har varit nöjda, det var också ett plus för mig.

Biljetterna dit kostar c:a 7000 med Qatar och boende med dräglig standard från runt 500kr/natt, men vill man bo lyxigt i egen stuga vid stranden får man ju räkna med 2-4000kr/natt.
 

MBx

Cartier
Hmm, och lägga 50' extra på klockkontot istället? Inte en så dum idé...
Hehe, skämt åsido hittar vi gärna på andra saker än sol och bad givetvis, men undviker helst kallare länder!

Om du berättar vad du vill göra kommer det att underlätta att ge dig tips.:) Särskilda intressen?

Pengar går att bränna var som helst i världen.;)
 

F-L-P

Panerai
Mexiko var riktigt fint.

Var där i tulum nu i november. Fin snorkling, riktigt grym strand, galdet grymma restauranger framförallt heartwood och casa jaguar.

Dock inte billigt, lite som Thailand fast för Brooklyn hipsters, typ välbetalda wannabe bohemer. där Thailand har barer med buckets har tulum en mysig restaurang med artsy margarita. Låter negativt men menar det på ett positivt sätt, är sjukt trött på backpackers...

Inte helt övertygad om cancun och playa del Carmen dock. Men har hört bra saker om cosumel och isla del holbox.
 

Veratio

Cartier
Men du åker inte 4 personer två veckor till Mexico för 60. Då blir det för mycket budget.

Malaysia är bra. Vietnam är bra. Thailand är bra. Allt ät uttjatat dock. Filippinerna tror jag på.

Åker ni med barn ska man väga risker. Tänk "är det värt risken?" en extra gång.
 

79thor

Friends of KS
Malaysia tyckte jag var bra, Tioman ön speciellt.
Sen båt ner till Singapore och spendera ett dygn där och sen flyga hem därifrån.
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Som flera andra sagt. Malaysia. En sväng till KL för lite shopping o storstadspuls o sen till Langkawi. Helt underbart. Gillar även Kambodja som har mycket sevärt, kan bli lite jobbiga sevärdheter ibland bara. Annars tycker jag Florida har vuxit som tusan senaste åren, gulfkusten där är svårslagen. Dubai är kul i ca 3-4 dagar, sen tröttnar man då det inte finns skitmycket att göra direkt (iofs grym shopping - men inget för längre tid.).
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Trinidad/ tobago har jag hört ska vara riktigt fint! Flyg T&R går runt 5 tuss så kanske lite över budget men kan vara värt att kolla upp!
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Indonesien !
Åk till Bali o sedan vidare !
Billigare o trevligare än Thailand .
Två veckor är väl lite kort , tycker minst tre veckor om man ska ha tid att åka runt lite ....
 

naggge

Panerai
Filippinerna är bra men maten där är långt ifrån lika bra som Thailand eller Vietnam. Jag spenderade mesta av tiden på norra Palawan, i El Nido. Verkligen trevligt resmål men tyvärr är deras matkultur riktigt tråkig i jämförelse med andra länder i närheten.
 

fretig

Cartier
Slår ett slag för Andamanerna. Har aldrig upplevt något vackrare och mer oförstört! Då har jag ändå tutat runt Asien ett par varv. Ögruppen tillhör Indien och man kommer endast dit via indiska fastlandet. Flyg in till Port Blair och ta en båt upp till Havelock. Billigt och underbart vackert!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Slår ett slag för Andamanerna. Har aldrig upplevt något vackrare och mer oförstört! Då har jag ändå tutat runt Asien ett par varv. Ögruppen tillhör Indien och man kommer endast dit via indiska fastlandet. Flyg in till Port Blair och ta en båt upp till Havelock. Billigt och underbart vackert!
Svårt namn! Bara det kan vara en bra början :) Måste googlas!
 
Topp