• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alternativ till Tudor Black Bay?

Vilken av följande dykare har du/ skulle du vilja ha


  • Totala väljare
    117

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Vad finns det för alternativa dykare som man kan få tag i begagnade i prisklassen 15-25 k?

Vi känner ju alla till Omega SMP/PO, Breitling SO/SOH. Det här är ju som sagt standardklockor som vi brukar stöta på här på forumet, men vad finns det mer för alternativ?

Och för att spexa till det så slänger vi in en omröstning om vilken av klockorna nedan som du har eller skulle vilja ha (eller om du valt något annat).

Posta gärna en bild på ditt förslag!

tudor-heritage-black-bay-1.jpg

smp112408apz5.jpg
2319413182_af764941ab.jpg
breitling-superocean-heritage-46-watch.jpg
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Scaramanga ottwon
Hur är gummistrapen till Pelagosen? Funderar över om den passar på Black Bay också ...och om det ens går att köpa en sådan vid sidan om.
Vore schysst nu på sommaren.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag hade gått på en blå Tudor Snowflake. Kan behövas att du tänjer på budgeten litegrann iofs.
 

Camo00

Patek
Ball Skindivern är, åtminstone estetiskt, en skön kandidat som lämnar ölpengar i budgeten...
(Bild lånad...)
Ball-Skin-Diver-4.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har nämnt det innan, men jag var sjukt sugen på en BBB tills jag klämde på den live. Säger därför en bubblare. Seiko 6105-8000. Sjukt prisvärd för runt 5000kr i bra skick. Då får du vintage på riktigt dessutom och i en snygg och skön boett som sitter kanon på handleden.
090BA7EF-4E82-4D65-AC4E-67F4A8D720FE_zpsu4c3kqky.jpg
 

Belic

Cartier
Du får ju in en PO 8500 i den prisklassen! Solklart val tycker jag.

En beggad fullsett för 25 med 2-3 års garanti kvar. Robust och trevlig modell.
 

TKVF

Panerai
Lyssna nu här!

BC FF (speciellt i guldversionen 18k)
IWC Aquatimer Brons

Ok. Båda kanske ligger lite över budget. Men snygga är dom.

Annars är förslaget Oris dykkockor, stabila pjäser som tål lite vatten.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Älskar alla föreslagna modeller. Nya tudorn och den gamla är så jävla snygga men bratten går inte av för hackor heller.

Har verkligen sneglat, klämt och drömt på allihopa men just nu så jag mest sugen på SOH
 

TKVF

Panerai
Får man en i 18k för närheten av budgeten?
Trodde man skrev BP.

KLart det skall stå BP. Nä, man får inte den i närheten av budgeten 15-20k. Men därav skrev jag att Oris är ett bättre märke. För övrigt är BP FF riktigt snygg. Lägger in en bild.

5015-3630-52_front.png


Finns med kronograf också
5085F-3630-52_front.png

Och sist, men då spräcker vi budgeten ordentligt, med tourbillion
5025-3630-52.png
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
KLart det skall stå BP. Nä, man får inte den i närheten av budgeten 15-20k. Men därav skrev jag att Oris är ett bättre märke. För övrigt är BP FF riktigt snygg. Lägger in en bild.

5015-3630-52_front.png


Finns med kronograf också
5085F-3630-52_front.png

Och sist, men då spräcker vi budgeten ordentligt, med tourbillion
5025-3630-52.png


Den är sjukt snygg i 18K!
Borde vara perfekt för en dykare som dig
 
Topp