• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alternativt armband till OMEGA SMP.

POO

Panerai
Troligtvis något bättre kvalité än banden för <200kr. Men håller med dig, finns roligare band för dom pengarna.


En av 08-urhandlarnas fb sida var det, Bosse B tror jag. Jag betalar mer än gärna för kvalite. Men hur bra kan lite nylontyg vara?Och när börja marginalnyttan att avta?
 

Biffbert

Cartier
Tog och införskaffade ett till inför sommaren och båtåkandet, blev rätt trevligt enligt mig själv :)
uploadfromtaptalk1426107926187.jpg
 

Johe

Omega
Köpte nytt nato till gamla quartzbettan av Josef B häromdagen, tyckte det blev snyggt så delar med mig. Har tidigare kört på orange zulu
bild(1).JPG
bild(2).JPG
, också snyggt.
 

Starship

Cartier
Jag satt och skulle byta tillbaka till länken på min gamla trotjänare när jag kom att tänka på den här tråden. Varför inte gå igenom alla varianter jag har och lägga upp?

Först kommer gummit "Meyhofer Kiel" som jag verkligen gillar. Den blå färgen är väldigt lik färgen på tavlan och det är precis lagom tjockt. Tyvärr är låset långt ifrån Omega-kvalitet.
DSC_0855.jpg


Sedan har jag ett nato från singular som jag tycker är riktigt snyggt. Perfekt med nato när man åker skidor eftersom det blir varmt och skönt och enkelt kan spännas utanpå understället. Dessutom är det snyggt.

DSC_0858.jpg


Ibland kör jag med ett svart nato men jag tycker inte det matchar så bra med svart mot blå urtavla och vridring.

DSC_0859.jpg


Jag har inte använt länken sedan december när klockan var på service. Vilken känsla när den åker på nu! Omega har verkligen en fullträff i den här länken, den känns gedigen och är väldigt följsam och låset är perfekt.
DSC_0860.jpg


Till sommaren tror jag att jag ska komplettera med något nato med mycket vitt.
(Jag ser nu att jag glömt att ställa datumet.)
 

Jonte73

Audemars
Jag satt och skulle byta tillbaka till länken på min gamla trotjänare när jag kom att tänka på den här tråden. Varför inte gå igenom alla varianter jag har och lägga upp?

Först kommer gummit "Meyhofer Kiel" som jag verkligen gillar. Den blå färgen är väldigt lik färgen på tavlan och det är precis lagom tjockt. Tyvärr är låset långt ifrån Omega-kvalitet.
DSC_0855.jpg


Sedan har jag ett nato från singular som jag tycker är riktigt snyggt. Perfekt med nato när man åker skidor eftersom det blir varmt och skönt och enkelt kan spännas utanpå understället. Dessutom är det snyggt.

DSC_0858.jpg


Ibland kör jag med ett svart nato men jag tycker inte det matchar så bra med svart mot blå urtavla och vridring.

DSC_0859.jpg


Jag har inte använt länken sedan december när klockan var på service. Vilken känsla när den åker på nu! Omega har verkligen en fullträff i den här länken, den känns gedigen och är väldigt följsam och låset är perfekt.
DSC_0860.jpg


Till sommaren tror jag att jag ska komplettera med något nato med mycket vitt.
(Jag ser nu att jag glömt att ställa datumet.)
Håller med, länken är grym .
 

Starship

Cartier
Jag gillar också länken, framförallt är den väldigt skön på handleden. Men klockan i sig är så vanlig tycker jag, att jag föredrar att köra annat band på den. Och en beater (vilket jag använder min till) ska vara på Nato! :)

Det är just därför jag har experimenterat med andra band under en period. Men nu när jag har återupptäckt länken kommer den nog att sitta på ett bra tag framöver.
 

Starship

Cartier
Bumpar den här ett år gamla tråden. Jag kört länk sedan mars 2015, men nu håller jag på att testa med nato igen och mjukar upp ett timefactor premium-nato med vatten. Kommer det här att flyga?
DSC_1346.jpg
 

Bebitz

Cartier
Jag håller med om att SMP är snyggast på länk och länken är väldigt bekväm. Men när det vankas högre temperaturer (i och med att det inte går att mikro justera länken), så tycker jag att ett gummi med "curved ends" alternativt ett perlon är bekvämast och blir lite mer sommarkänsla.

Bild på min med ett svart "no name" gummi:
image (5).jpeg


Rött perlon (lånad bild):
12543113_469697119881091_62371525_n.jpg

Svart Perlon (lånad bild)
10919456_1049442408404896_1292468836_n.jpg
 

Freddie L

Panerai
Jag håller med om att SMP är snyggast på länk och länken är väldigt bekväm. Men när det vankas högre temperaturer (i och med att det inte går att mikro justera länken), så tycker jag att ett gummi med "curved ends" alternativt ett perlon är bekvämast och blir lite mer sommarkänsla.

Bild på min med ett svart "no name" gummi:
image (5).jpeg


Rött perlon (lånad bild):
12543113_469697119881091_62371525_n.jpg

Svart Perlon (lånad bild)
10919456_1049442408404896_1292468836_n.jpg
Det ser ut som en perfekt passform mellan gummi och boett!? Var har du fått tag på det?
 
Topp