• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ambivalensen har slagit en frivolt!

Burskydd

Breitling
IMG_2615.JPG

Samma klocka på isofrane. Sorry för dammet på bilden.
Skulle säga att den bär mycket mindre än PO, dels pga. att den är något mindre (41) men framförallt för att den är tunnare.

Nu har till och med klockdubierna börjat störa nattsömnen, inte bra..... Sm:n ser riktigt intressant ut, en fördel är att den kan bäras till det mesta i klädväg. Hur är kvalitetsskillnaden mellan Sm 300 gentemot PO 600m 42mm?
 
Senast ändrad:

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Nu har till och med klockdubierna börjat störa nattsömnen, inte bra..... Smp:n ser riktigt intressant ut, en fördel är att den kan bäras till det mesta i klädväg. Hur är kvalitetsskillnaden mellan Sm 300 gentemot PO 600m 42mm?
Well PO har ju samma urverk förutom att SM300 inte har datumhjul. Kan inte tänka mig att det skulle vara någon kvalitetsskillnad, SM300 är ju en nyare klocka modellmässigt. SM300 ska dock inte blandas ihop med SMP vilket är en annan klocka :)
 

Burskydd

Breitling
Well PO har ju samma urverk förutom att SM300 inte har datumhjul. Kan inte tänka mig att det skulle vara någon kvalitetsskillnad, SM300 är ju en nyare klocka modellmässigt. SM300 ska dock inte blandas ihop med SMP vilket är en annan klocka :)

SM300 ser onekligen tilltalande ut på alla sätt. Att den dessutom verkar ligga väldigt humant till i prissättningen kan absolut inte vara till klockans nackdel.
 

Burskydd

Breitling

Att kalla urtavlan som rörig kanske var att ta i från tårna men jag har en dubbelbottnad känsla till Speedmastern. Det är mycket möjligt att detta är den mest framtidssäkra stilistiska alternativet då jag har för avsikt att låta min son en dag ta över klockan. Hur står sig uret rent kvalitetsmässigt?
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Att kalla urtavlan som rörig kanske var att ta i från tårna men jag har en dubbelbottnad känsla till Speedmastern. Det är mycket möjligt att detta är den mest framtidssäkra stilistiska alternativet då jag har för avsikt att låta min son en dag ta över klockan. Hur står sig uret rent kvalitetsmässigt?
Det är ju en kaliber som är väl inarbetad och med få problem. Jag har aldrig varit missnöjd med kvaliteten, och NASA har ju uppenbarligen bedömt den som hyggligt stryktålig. Enda som talar mot för allroundanvändande är ju vattentåligheten som ju är begränsad. Annars kan jag rekommendera den vilken dag som helst kvalitetsmässigt.
 

Burskydd

Breitling
Det är ju en kaliber som är väl inarbetad och med få problem. Jag har aldrig varit missnöjd med kvaliteten, och NASA har ju uppenbarligen bedömt den som hyggligt stryktålig. Enda som talar mot för allroundanvändande är ju vattentåligheten som ju är begränsad. Annars kan jag rekommendera den vilken dag som helst kvalitetsmässigt.
Nasas kvalitetstester bör nog beaktas som sällsynt tillförlitliga. Det är nog som du påpekar, vattentåligheten som kan vara ett problem. Annars fungerar klockan till det mesta i klädväg, ser till och med riktigt trevlig ut på ett lite sportigare Nato.
 

Burskydd

Breitling
Jaha gott folk, nu känns det som beslutet är nära. Känner trots alla tidigare dubier att det är en PO 600 42mm som är det absolut mest användbara uret för mig och förhoppningsvis kommer den att kännas stilren och tjäna mig väl i flera år framåt.

Hur skall jag hantera detta skarpa läge? A, handla den på exempelvis uret där priset är väldigt förmånligt. B, ge mig in till en AD och börja pruta som en liten gråsosse (är verkligen bedrövlig på att göra detta). Finns det några pros eller cons som jag inte tänker på?
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Jaha gott folk, nu känns det som beslutet är nära. Känner trots alla tidigare dubier att det är en PO 600 42mm som är det absolut mest användbara uret för mig och förhoppningsvis kommer den att kännas stilren och tjäna mig väl i flera år framåt.

Hur skall jag hantera detta skarpa läge? A, handla den på exempelvis uret där priset är väldigt förmånligt. B, ge mig in till en AD och börja pruta som en liten gråsosse (är verkligen bedrövlig på att göra detta). Finns det några pros eller cons som jag inte tänker på?
Gå till AD, prova och förklara att du kommer köpa, men att de måste gå ner i pris. Funkar det inte prova annan AD.
 

Burskydd

Breitling
Gå till AD, prova och förklara att du kommer köpa, men att de måste gå ner i pris. Funkar det inte prova annan AD.
Det finns alltså inget mervärde i att köpa hos en AD mer än känslan?
Att handla hos återförsäljare såsom Crono 24/Uret känns problemfritt från mitt perspektiv.

För mig känns den nya PO 600 39,5mm i minsta laget.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Det finns alltså inget mervärde i att köpa hos en AD mer än känslan?
Att handla hos återförsäljare såsom Crono 24/Uret känns problemfritt från mitt perspektiv.

För mig känns den nya PO 600 39,5mm i minsta laget.
Det är lite enklare att få länken justerad, lättare med garantifrågor (?). Plus mkt mer mjuka delar
 

Burskydd

Breitling
Murphys lag är sannerligen bekant.
1: När jag efter många om och men till slut hade bestämt mig för vilken modell jag skulle införskaffa (PO 600m 42mm) visade det sig att den var slut i lager hos Uret.se. Inga problem tänkte jag, utan beställer den när de återigen får in den i lager.... Nu har de höjt priset på flera modeller med några procent, blir i runda slängar 3000 riksdaler för PO:n. Någon som vet anledningen till prishöjningen?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Murphys lag är sannerligen bekant.
1: När jag efter många om och men till slut hade bestämt mig för vilken modell jag skulle införskaffa (PO 600m 42mm) visade det sig att den var slut i lager hos Uret.se. Inga problem tänkte jag, utan beställer den när de återigen får in den i lager.... Nu har de höjt priset på flera modeller med några procent, blir i runda slängar 3000 riksdaler för PO:n. Någon som vet anledningen till prishöjningen?
Utbud/efterfrågan
 
Topp