• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Amplitud bra eller dålig (bild)

Bilen

Breitling
Hej, min första tråd här på detta trevliga forum.

Är i köptagen av en Omega Planet Ocean med 2500 verket. Klockan har varit på service hos Omega för några veckor sedan, då genomfördes också en genomgång av verkets "gång". Tyvärr säger inte siffrorna mig så mycket, Amplitud och sekunder/dygn förstår jag att det är men jag vet inte om dessa värden är bra/dåliga/normala ...

Jag gissar även att de olika CH, CB, 9H, 6H, 3H betyder olika lägen på klockan.

Finns det någon här som kan hjälpa mig att tyda de olika värdena?
 

Bilagor

  • Screen Shot 2014-05-29 at 21.27.02.png
    Screen Shot 2014-05-29 at 21.27.02.png
    57.3 KB · Visningar: 222

ZQT

The Banker
2-Faktor
Allt som du skriver är sant, klockans position etc.

Du har bra amplitud! Runt 280-290 anses som schysst tror jag!
 

Bilen

Breitling
Blev köp, klockan var över förväntningarna i skick, äkthetskontroll på AD med intyg genomfördes. Tack för hjälpen alla som bidrog. Måste även passa på att tacka Carlssons Ur i Helsingborg för den fina servicen, även då klockan ej köptes av dem.
 
C

China

Guest
Blev köp, klockan var över förväntningarna i skick, äkthetskontroll på AD med intyg genomfördes. Tack för hjälpen alla som bidrog. Måste även passa på att tacka Carlssons Ur i Helsingborg för den fina servicen, även då klockan ej köptes av dem.

Grattis till en fin klocka!:)

Beträffande att värdet för 12H är utelämnat, så är det helt normalt då standardtesten för urverket är i 5 positioner. Orsaken är förmodligen att en klocka tillbringar väldigt lite tid i position 12H, förutsatt att den bärs på vänster arm.
 
Topp