• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Andel kvinnor på furumet?

Danken

Friends of KS
Det slog mig just att jag endast sett klockor för män här på forumet. Jag gjorde en snabb sökning på "kvinnor på forumet"för att se om ni diskuterat detta tidigare men fann någon tråd från en kvinna som sökte en present till en (sin?) man.
Är kvinnor inte lika intresserade av klockor som män är? Är det möjligen så att vi män använder klockor som penisförlängare?

Varför är det så få kvinnor här tror ni?

Är det någon som kan kolla hur stor del av de registrerade medlemmarna som är kvinnor?
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Det finns några damer här på forumet. Några mer aktiva än andra. Tror att anledningen till att det är mest män som facinerar sig för klockorna är att vi inte har så många andra accessoarer att utsmycka oss med. Sen att dom ofta även är tekniska små underverk så kan man ju inte låta bli att älska dom ännu mer:D
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Finns siffror på allt ...nästan. :)

2014-05-23 13-57-30.png
 

Danken

Friends of KS
Finns siffror på allt ...nästan. :)

2014-05-23 13-57-30.png

OK, 1,7% registrerade som kvinnor. Många herrklockor fungerar ju även på kvinnor och det skulle inte förvåna mig om en del som är reggade som män i själva verket är kvinnor. Nåväl, det spelar inge större roll. Intressant att se statistiken i alla fall.
Det var betydligt fler än jag trodde som inte angett något kön men det är ju tydöligt vartåt majoriteten lutar.

Det finns några damer här på forumet. Några mer aktiva än andra. Tror att anledningen till att det är mest män som facinerar sig för klockorna är att vi inte har så många andra accessoarer att utsmycka oss med. Sen att dom ofta även är tekniska små underverk så kan man ju inte låta bli att älska dom ännu mer:D

Det kan nog ligga mycket i att män har en förmåga att intressera sig mer för teknik än vad kvinnor gör. Angående accessoarer män kan ha är förvisso färre men vi kan ju fortfarande experimentera med t.ex pennor, ringar, armband mm om man känner för det. Själv går jag, förutom klockor, ordentligt igång på fina reservoarpennor.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Här har du en!
Och som du säger så fungerar många herrmodeller även på tjejer. Jag använder inte damklockor och kommer förmodligen inte göra det heller. Inte inom dom närmsta 40 åren iallafall :)

Precis, vänta tills du blir en gammal sur kärring innan du börjar med damklockor. Finns tillräckligt med sura herrar här som nyttjar damklockor. :)
 

Danken

Friends of KS
Här har du en!
Och som du säger så fungerar många herrmodeller även på tjejer. Jag använder inte damklockor och kommer förmodligen inte göra det heller. Inte inom dom närmsta 40 åren iallafall :)

Trevligt! :)
Jo, det är nog betydligt lättare för kvinnor att bära herrur än tvärt om. Eller är det jag som bara är försomsfull...?
Många av t.ex rolex klockor av 36mm storlek anses väl mer eller mindre unisex nu för tiden?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Trevligt! :)
Jo, det är nog betydligt lättare för kvinnor att bära herrur än tvärt om. Eller är det jag som bara är försomsfull...?
Många av t.ex rolex klockor av 36mm storlek anses väl mer eller mindre unisex nu för tiden?

Du är fördomsfull... Jag hade en Tudor Mini-Sub på 33mm.
image.jpg


Vet att det finns fler herrar på forumet som har mindre klockor. Det är inte storleken som räknas, det är hur du bär upp klockan!
 

Danielle

Panerai
Trevligt! :)
Jo, det är nog betydligt lättare för kvinnor att bära herrur än tvärt om. Eller är det jag som bara är försomsfull...?
Många av t.ex rolex klockor av 36mm storlek anses väl mer eller mindre unisex nu för tiden?
Konstigt nog så är det väl så. Men det kan bero på att många damur inte är så manliga ;) storleksmässigt så finns det ju herrur i mindre storlekar också för den som föredrar det.
 

Danken

Friends of KS
Du är fördomsfull... Jag hade en Tudor Mini-Sub på 33mm.
image.jpg


Vet att det finns fler herrar på forumet som har mindre klockor. Det är inte storleken som räknas, det är hur du bär upp klockan!

Den där var riktigt snygg! Jag visste inte att det fans minisubbar. Annars brukar jag vara mot subbar eftersom jag tyckt att de är stora och fula men den där bevisar att de inte behöver vara det. Tack för det!
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Den där var riktigt snygg! Jag visste inte att det fans minisubbar. Annars brukar jag vara mot subbar eftersom jag tyckt att de är stora och fula men den där bevisar att de inte behöver vara det. Tack för det!

Tack! Liten med naggande god som Omen sa. Tudor har en Mid-Sub också på 36mm. Rätt billig också! Kanske kan det passa.
 

hejo

Panerai
Vi får väl ge GTG gänget i uppdrag att rekrytera ikväll...... eller nej jag tror kanske inte det är så bra ide :happyhappy:
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Nu famlar jag fritt utan källhänvisningar, och är möjligen sexistisk också, men är det inte så att killar rent allmänt är mer benägna att hänga på forum och diskutera sina intressen, oavsett om det är klockor, stereoanläggningar, cyklar, porslinsdockor eller vad som helst?
Tjejer kanske har fullt upp i verkligheten, alternativt är inte lika mycket för nördiga sysselsättningar som vi killar... ;)
 
Topp