• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Andra SWC ägare?

Hej!
Som ny här på Klocksnack och har kollat in många andra trådar, vill jag nu kolla om det finns några SWC entusiaster här i detta forumet?

Jag har varit med Swiss Watch Company från första klockan, dykare, Sport, militär/Fält och nu också Pilotklockor, SWC Hyper-G, se min bild!

Som nytt klockmärke har de inte tummat på kvalitetén, samtidigt som de inte tar höga priser för klockorna, från ca 200 usd - 550 usd.

Jag skriver gärna mer om klockan:
SWC Hyper - G, Swiss Made, grade 5 Titanium boett, Sellita SW200, 22 lager av Swiss Super-Luminova, 100m WR och mycket mera!

Finns det några andra svenska klocksamlare som upptäckts SWC här??
Väl mött!
MVH Torben
3C2B45C6-3495-4E67-AB92-ABE37DCBF05A.jpeg
84DE7F1A-8E2F-40F1-BC0B-AAE7509124AD.jpeg
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Det här var intressant, lite OT, Rolex spenderar dryga minuten el. så per bracelet för finish ?

Jacob Roemer spent 2 years doing finish work (polishing/brushing) on watches while living in Switzerland. Most notably, he spent a little over a year of this time finishing an average of 300 Rolex bracelets a day.
 
Det här var intressant, lite OT, Rolex spenderar dryga minuten el. så per bracelet för finish ?

Jacob Roemer spent 2 years doing finish work (polishing/brushing) on watches while living in Switzerland. Most notably, he spent a little over a year of this time finishing an average of 300 Rolex bracelets a day.
Jag är imponerad att du hittade den kunskapen, Jacob som nu sköter finishen på deras klockor, har gått den långa vägen. Jag tror att SWC vill ge oss information om hur erfaren Jacob är, och hur proffsig Rolex är!
Jeremy som är utbildad urmakare sköter ihop monteringen, Josh som fn är pappaledig sköter marknadsföringen! Jag har sett hur SWC försöker hitta bästa lösningen tilllsammans hur de ska göra saker! Pappa Stephen Roemer som är mästaren, företagsledaren, försöker skapa teamet/familjen långsiktigt!! SWC har alltid ett vänligt bemötande, och på det kan de komma långt! Jag har lärt känna Josh och Jacob, det är väl därför jag vill ge ett mer utförligt svar! Mina SWC klockor är jättebra, jag är jättenöjd med kvaliteten!
 

aadde81

Cartier
Hej!
Som ny här på Klocksnack och har kollat in många andra trådar, vill jag nu kolla om det finns några SWC entusiaster här i detta forumet?

Jag har varit med Swiss Watch Company från första klockan, dykare, Sport, militär/Fält och nu också Pilotklockor, SWC Hyper-G, se min bild!

Som nytt klockmärke har de inte tummat på kvalitetén, samtidigt som de inte tar höga priser för klockorna, från ca 200 usd - 550 usd.

Jag skriver gärna mer om klockan:
SWC Hyper - G, Swiss Made, grade 5 Titanium boett, Sellita SW200, 22 lager av Swiss Super-Luminova, 100m WR och mycket mera!

Finns det några andra svenska klocksamlare som upptäckts SWC här??
Väl mött!
MVH Torben
3C2B45C6-3495-4E67-AB92-ABE37DCBF05A.jpeg
84DE7F1A-8E2F-40F1-BC0B-AAE7509124AD.jpeg

Kanske framöver. Funderar om jag ska beställa en SWC Ark. Är på jakt efter en field-klocka med quartz. Lite tveksam på subdial dock, hade föredragit en vanlig sekundvisare.

 
Topp