• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Andrahandsvärde Sinn 556

Gurgel

Cartier
Har testat att söka gamla annonser, trodde att jag sett någon tidigare men nu hittar jag bara en massa gamla köpesannonser. Ber på förhand om ursäkt om mina sök-skills bara är undermåliga. Chrono24 har dåligt utbud att jmf med, bara nya till salu där.

Min fråga är vad ett rimligt försäljningspris/inköpspris är för en Sinn 556 på länk i bra skick, något år gammal. Nypriset är ju 10-11k.
När vi ändå pratar om dem, vilken tavla är snyggast? Att Pearl verkar vara en damversion med tanke på "W" i benämningen (?) skiter jag högaktningsfullt i...
556-I-M_V.jpg
556-I-Mother-of-pearl-W_V.jpg
 

Gurgel

Cartier
Har du någon mer info om box,år etc!
Nej, grejen är jag inte har någon specifik på g, jag vill först bestämma mig för om jag vill ha en ny eller en beg, det är lite andrahandsvärdet som bestämmer det. Det blir knappast en keeper och jag vill inte förlora för mycket pengar om jag gör mig av med den.
Köper jag en beg så ska den som sagt vara i bra skick, något år gammal och på en så pass ny klocka förutsätter jag box, cert etc. Dock är det väl egentligen inte avgörande på en klocka för 10k ny.
 

Gurgel

Cartier
Jag sålde en oanvänd Sinn 556i förra året för 7100 kr inkl frakt.
https://klocksnack.se/threads/sinn-556i-helt-ny-och-oanvänd.43476/
Tack, nu inser jag varför jag inte fick några sökträffar, sökte utan "i" efter 556.... :banghead:
Då var vi alltså klara med den frågeställningen... Begvärdet är ca 5-7k beroende på skick, fullset etc.

Edit: Men vilken tavla då? Vågar man Pearl? Är det värt 3k extra jmf med en beg svart med datum (utan datum är ju klart snyggare)
 

Limpas

Cartier
De nya tavlorna har väl även upphöjda index. Sedan saknar de datum, dumt nog. Tycker faktiskt inte att de nya modellerna är särskilt tilltalande. Har själv originalet och tycker att den ger en skönare, mer toolig helhet. Tycker om den enkla, funktionella designen med vitt mot kolsvart tavla. Så för min del så hade jag gått på originalet igen :)
 

Loshin

Panerai
Tack, nu inser jag varför jag inte fick några sökträffar, sökte utan "i" efter 556.... :banghead:
Då var vi alltså klara med den frågeställningen... Begvärdet är ca 5-7k beroende på skick, fullset etc.

Edit: Men vilken tavla då? Vågar man Pearl? Är det värt 3k extra jmf med en beg svart med datum (utan datum är ju klart snyggare)
Nja, föredrar helt klart den gamla vanliga versionen med svart tavla. Gillar inte de nya versionerna som släpptes under Basel.
 
Topp