• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Andres Lokko är ute och cyklar...

galácticon

Patek
2-Faktor
...eller så är han en hård OWG-förespråkare. Vilketsom, är han alltså ute och cyklar ;)

http://www.kingmagazine.se/artiklar/lasning/20121109/market-ar-inte-allt

"Men glasögon är precis som armbandsur och sexpartners. Du får verkligen bara ha en i taget. Man kan inte ens spara på dem i en liten låda i garderoben (i synnerhet inte sexpartners, om de nu inte råkar gå i gång på just detta). Det absolut värsta man kan göra är att byta ibland för att matcha olika outfits (än en gång så gäller detta även sexpartners). Att matcha klockarmband med - till exempel - skor är en modestyggelse som nästan saknar motstycke. Likadant är det med glasögon. Män får bara ha tillgång till ett par. Det är en regel som ej låter sig tummas på."
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
...eller så är han en hård OWG-förespråkare. Vilketsom, är han alltså ute och cyklar ;)

http://www.kingmagazine.se/artiklar/lasning/20121109/market-ar-inte-allt

"Men glasögon är precis som armbandsur och sexpartners. Du får verkligen bara ha en i taget. Man kan inte ens spara på dem i en liten låda i garderoben (i synnerhet inte sexpartners, om de nu inte råkar gå i gång på just detta). Det absolut värsta man kan göra är att byta ibland för att matcha olika outfits (än en gång så gäller detta även sexpartners). Att matcha klockarmband med - till exempel - skor är en modestyggelse som nästan saknar motstycke. Likadant är det med glasögon. Män får bara ha tillgång till ett par. Det är en regel som ej låter sig tummas på."

Haha, skön inställning. Kanske borde testa:)
 

DrDre

Patek
Jämförelsen med sexpartners och glasögon var lite ovanlig. Det finns ju de som bär två klockor samtidigt...........
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nej. Men det ser konstigt ut när man kör bil.

Äh...jag tycker att jag kommer undan med det rätt så bra.

image.jpeg


#damnitishardtobeagangster#
 
P

Philippe Stern

Guest
Min chef har ca 15 klockor. Varje söndag kväll byter han klocka samt till glasögon som matchar. Om han är 100%? Nja... Sen har jag en golfpolare som har ett gäng färgglada klockor som han matchat till sin outfit (skärp och tröja i samma färg som klockan) varje runda. Killen är faktiskt straight. Så Lokko är inte helt ute och cyklar.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Min chef har ca 15 klockor. Varje söndag kväll byter han klocka samt till glasögon som matchar. Om han är 100%? Nja... Sen har jag en golfpolare som har ett gäng färgglada klockor som han matchat till sin outfit (skärp och tröja i samma färg som klockan) varje runda. Killen är faktiskt straight. Så Lokko är inte helt ute och cyklar.
Nu fick jag inte ihop det, håller du med Lokko eller inte?
Själv tycker jag han är ute och cyklar tandem..
 

llindberg

Breitling
Äh...jag tycker att jag kommer undan med det rätt så bra.

image.jpeg


#damnitishardtobeagangster#
Haha, jag vet inte vad som är härligast med den här bilden; brillorna eller "handsfreen" i backspegeln!
Jag gillar ändå Lokkos resonemang lite och man kanske ska börja tänka lite mer så! När det kommer till att färgmatcha klocka med kläder är det nog inget för mig. Alla gånger hellre en DD i helguld (om jag hade ägt en vore jag lycklig) till vit tisha och jeans än fullkomlig koordination!
 
Topp