• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Android timegraph

Fegge38

Breitling
Tjena. Helt ny på detta forum men som ni alla säkert känner till är det lätt att trilla dit. Har nyss köpt mig en benarus moray, den lite äldre sorten. Störde mig lite på att den saktade sig lite för mycket, typ 30-40 s/d och tänkte försöka ge mig in på att rucka den. Hittade som rubriken lyder en app!!! till detta. Helt sjukt jag vet men jag provade. Någon annan som testat?? Verkade faktiskt fungera, den hittade att den saktade sig 37 s/d och när jag pillret med miyota-verket så var den nere på -2 så då tänkte jag att det fick räcka.. Appen jag körde med heter Clock tuner.
Som sagt, någon som har erfarenheter av liknande app?
 

Bilagor

  • Screenshot_20160324-092549.png
    Screenshot_20160324-092549.png
    27.6 KB · Visningar: 89

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Tjena. Helt ny på detta forum men som ni alla säkert känner till är det lätt att trilla dit. Har nyss köpt mig en benarus moray, den lite äldre sorten. Störde mig lite på att den saktade sig lite för mycket, typ 30-40 s/d och tänkte försöka ge mig in på att rucka den. Hittade som rubriken lyder en app!!! till detta. Helt sjukt jag vet men jag provade. Någon annan som testat?? Verkade faktiskt fungera, den hittade att den saktade sig 37 s/d och när jag pillret med miyota-verket så var den nere på -2 så då tänkte jag att det fick räcka.. Appen jag körde med heter Clock tuner.
Som sagt, någon som har erfarenheter av liknande app?

Jag brukar använda mig av WatchAccuracy till iOS. Fungerar dåligt, men kan ge en fingervisning.
IMG_1753[1].PNG
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Laddade precis ner den. Kul, men inte riktigt användbar utan uppgradering.
Drog ner Watch Check och Tickoprint också. Återkommer inom kort när jag har hunnit testa dem.
Kan du testa dom mot en "riktig" timegrapher så vore det najs. Applikationer på ett mobiloperativsystem lider av att de måste dela processorkraft/tid med andra applikationer. Detta kan påverka/påverkar hur exakta de blir eftersom sådana här beräkningar är ganska beroende av exakta tidsstämplar. Det diskuteras lite om detta i kommentarsfältet på denna "recension" från Watch Guy:
http://watchguy.co.uk/review-tickoprint-android-app/
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Kan du testa dom mot en "riktig" timegrapher så vore det najs. Applikationer på ett mobiloperativsystem lider av att de måste dela processorkraft/tid med andra applikationer. Detta kan påverka/påverkar hur exakta de blir eftersom sådana här beräkningar är ganska beroende av exakta tidsstämplar. Det diskuteras lite om detta i kommentarsfältet på denna "recension" från Watch Guy:
http://watchguy.co.uk/review-tickoprint-android-app/
Tyvärr har jag ingen egen timegrapher. Får väl hitta på en ursäkt till att träffa en vän med en snart :)
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Clock Tuner - Oanvändbar utan uppgradering
Watch Check - Meningslös. Mäter inte någon frekvens utan man får helt enkelt bara mäta mot en GPS klocka och klicka när ens armbands ur har en specifik förinställd tid och sedan mäta igen dagen efter
Tickoprint - Efter att den lagt en minut på att stabilisera sig (under den minuten mätte appen en gång avvikelse mellan -70 och +45s/dygn) så verkade det som om den tyckte att min klocka gick någonstans mellan +2 och +3s/dygn vilket stämmer bra mot mina egna mätningar mot ex. time.gov
 
Topp