• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Angående Köpa & Sälj

Alfridsson

Breitling
Godmiddag!

Har en situation där jag under en ganska tajt tidsperiod behöver sälja min klocka. Kan inte lägga ut annonser i köpa & sälj eftersom jag inte når upp till de ställda kraven.

Är det någon som har tips på hur jag skall gå till väga? Har testat blocket.se men fick mestadels skambud.


Tack i förväg!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Godmiddag!

Har en situation där jag under en ganska tajt tidsperiod behöver sälja min klocka. Kan inte lägga ut annonser i köpa & sälj eftersom jag inte når upp till de ställda kraven.

Är det någon som har tips på hur jag skall gå till väga? Har testat blocket.se men fick mestadels skambud.
(Är en blå Glycine Combat SUB 2-tone)

Tack i förväg!
Ja tyvärr är det så att folk bara kommer hit för köp/sälj. Är de det enda syftet med att komma hit tycker jag att man kan använda de övriga kanaler som finns.

Hade du läst forumets regler så hade inte denna tråd behövt skapas

Skulle vara 250 post och 3 mån medlemskap för att få tillgång till köp/sälj
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Godmiddag!

Har en situation där jag under en ganska tajt tidsperiod behöver sälja min klocka. Kan inte lägga ut annonser i köpa & sälj eftersom jag inte når upp till de ställda kraven.

Är det någon som har tips på hur jag skall gå till väga? Har testat blocket.se men fick mestadels skambud.
(Är en blå Glycine Combat SUB 2-tone)

Tack i förväg!

Intressant förhandlingsposition du har försatt dig när du berättat för hela forumet att du snabbt måste flippa.
 

Cryssarn

Rolex
Ja tyvärr är det så att folk bara kommer hit för köp/sälj. Är de det enda syftet med att komma hit tycker jag att man kan använda de övriga kanaler som finns.

Hade du läst forumets regler så hade inte denna tråd behövt skapas

Skulle vara 250 post och 3 mån medlemskap för att få tillgång till köp/sälj
det är nästan 3 meddelande/dag. håller med om 3 månader, men kanske sänka det till 130-150 inlägg? Det är ca 1.5-2 inlägg om dagen i 3 månader.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Ja tyvärr är det så att folk bara kommer hit för köp/sälj. Är de det enda syftet med att komma hit tycker jag att man kan använda de övriga kanaler som finns.

Hade du läst forumets regler så hade inte denna tråd behövt skapas

Skulle vara 250 post och 3 mån medlemskap för att få tillgång till köp/sälj
Håller med till fullo, minst 250 post och 3 mån medlemskap
 

Floffen

Panerai
Fast 250 post är väl rätt mycket det med? Jag har varit medlem hyfsat länge (nåja) och är inne och läser trådar och tar del av dagens klockbilder dagligen, men är ingen typisk forumperson så jag postar rätt sällan. Känns som att längden på medlemskapet är viktigare än antal poster. Sätter man typ 3 mån så lär det avskräcka de som bara matar på 20 posts för att få lägga upp en annons.
 

JohnDoe

Rolex
Det är ju inte så att man får mer betalt här än på blocket. Snarare tvärtom. Sedan är det nog då att alla här har koll på blocket och Tradera. Säljer du inte där så säljer du inte här heller.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Godmiddag!

Har en situation där jag under en ganska tajt tidsperiod behöver sälja min klocka. Kan inte lägga ut annonser i köpa & sälj eftersom jag inte når upp till de ställda kraven.

Är det någon som har tips på hur jag skall gå till väga? Har testat blocket.se men fick mestadels skambud.


Tack i förväg!
Pantbanken är ju en klassiker när man har tajta perioder. Du lånar lite smet på klockan och löser ut den när kulorna börjar trilla in igen.
 

Meraborsten

Rolex
2-Faktor
Ja tyvärr är det så att folk bara kommer hit för köp/sälj. Är de det enda syftet med att komma hit tycker jag att man kan använda de övriga kanaler som finns.

Hade du läst forumets regler så hade inte denna tråd behövt skapas

Skulle vara 250 post och 3 mån medlemskap för att få tillgång till köp/sälj
Löjligt!!
 

jandan

Panerai
Håller inte med alls. Forumet är ju främst för diskussion och för att boosta klockintresse, tycker jag.
Köp & Sälj är ju en bonus man får som aktiv medlem. Sen hur aktiv man skall vara kan man ju diskutera,
även hur länge man skall ha varit med. Men denna diskussionen kommer ju upp med jämna mellanrum....
 

ScubaKing

Audemars
Säger som någon sa över. Klockan säljs enligt min erfarenhet lättast på Blocket. Säljer du den inte där så beror det på ditt pris och eller modell av klocka. Och då kommer den troligtvis inte säljas här heller.
 

mouqvist

Rolex
Det här var ju kreativt...
Vad är det som händer på forumet, en massa Blocket-troll verkar ha hittat hit

image.png
 
Topp