• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Angående märket See-Gull

emilarne

Cartier
Vad gjorde jag för fel?
Ni klagar på index formen, som återfinns på flera olika klockmodeller från olika fabrikat.
Ni klagar på boettform, som ser ut som en vanlig klocka.
Det enda jag kan ge er är att namnet är samma.

Första inlägget

Att låna lite är enligt mig ok. Grejen här är ju ett uppenbart försök att få klockan att se ut som AT´n.. Jag menar hade det bara varit indexen eller visarna eller typsnitt osv hade det varit en annan sak, Nu har dom lagt ihop en helhel som enligt mig är pinsam
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Att låna lite är enligt mig ok. Grejen här är ju ett uppenbart försök att få klockan att se ut som AT´n.. Jag menar hade det bara varit indexen eller visarna eller typsnitt osv hade det varit en annan sak, Nu har dom lagt ihop en helhel som enligt mig är pinsam

Den ser ju precis likadan ut, så är det bara. Skulle vara pinsamt att låtsas som något annat. Helt rätt!
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Fler tveksamma modeller?

sea_gull2.jpg
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Vad gjorde jag för fel?
Ni klagar på index formen, som återfinns på flera olika klockmodeller från olika fabrikat.
Ni klagar på boettform, som ser ut som en vanlig klocka.
Det enda jag kan ge er är att namnet är samma.

Första inlägget


Jag vet inte var jag ska börja med likheterna.
Datumfönstret
"Teaktavlan"
Visarna med Broad arrow-minuten
Index
Sekundindikeringarna utanför index
Kronan
Bandhornen

Sist men inte minst. ALLA ovanstående i kombination med varandra gör detta till en kopia.
 
Topp