• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Angående Omega Planet Ocean...

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Håller helt och hållet med om att 2500 är mycket snyggare än 8500! Glasbaksidan är en sak men gillar gamla bezelringen mycket mer än den nya.

B567B24C-29DB-4D6D-9462-CB2C72DE6B0F-843-000000F61D072738_zps79f09b46.jpg


Den var nästan min, men som tur var så är det ju öppetköp hos uretvintage!:)
 

Johan M

Cartier
Även jag tycker att den gamla är snyggare men då den har det lite väl nyckfulla 2500-verket så hade jag hellre valt ett annat ur. Att nya PO har glasbaksida och ändå är en dykare det är inget jag har något emot, fast jag tycker att Omega skall vara något mer restriktiv med sina glasbaksidor.
 

SJ Smythe

Cartier
Håller helt och hållet med om att 2500 är mycket snyggare än 8500! Glasbaksidan är en sak men gillar gamla bezelringen mycket mer än den nya.

B567B24C-29DB-4D6D-9462-CB2C72DE6B0F-843-000000F61D072738_zps79f09b46.jpg


Den var nästan min, men som tur var så är det ju öppetköp hos uretvintage!:)

Vad har hänt med den orange spetsen på sekundvisaren? :eek:

När jag kollar på exemplaret inne på uret vintage dyker lite frågetecken upp. På bilden rakt framifrån är det stora glapp mellan ändlänkarna och luggarna, baksidan ser även den lite off ut tycker jag. Var är t.ex. anti-counterfit-globen? Inbillar jag mig saker?

Edit: Fanns visst ingen glob på de tidiga.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Vad har hänt med den orange spetsen på sekundvisaren? :eek:

När jag kollar på exemplaret inne på uret vintage dyker lite frågetecken upp. På bilden rakt framifrån är det stora glapp mellan ändlänkarna och luggarna, baksidan ser även den lite off ut tycker jag. Var är t.ex. anti-counterfit-globen? Inbillar jag mig saker?

Edit: Fanns visst ingen glob på de tidiga.

Precis som du skrev så fanns inte Globen med på den tiden. Sekundvisaren framstod som blekt av tidens tand:) Förövrigt kan jag upplysa att dykförlängningen inte fixerade och Quick set för datum inte fungerade. Urverket gav ett "skrapande ljud" när man skakade på klockan.

Utöver det så kändes klockan genuin och kom med alla cert/garantikort
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Gillar min 2500 42mm som attan, plockade ut den ny som födelsedagspresent åt mig själv.
Jämförde med 8500 som inte funkade då den blev på tok för hög.
 

vonhall

Rolex
Har haft en 2500 ett par år och jag hade gärna kompletterat den med en 8500! Tycker att bägge modellerna är väldigt snygga!
 
Topp