• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Angående Paneraikloner med Marina Militaire text.

Ministern

Founder
2-Faktor
Hur är det nu, vad jag förstått så har Panerai förlorat rättigheterna till namnet, tror Locman har de nu. Kan då Richemontgruppen jaga folk som säljer Marina Militaireklockor idag?
 

stoffe56

Cartier
2-Faktor
Officine Panerai har inte förlorat rätten att använda Marina Militare
Den här SE edition släpptes för ett litet tag sedan 1000pc så jag tror inte vi har sett dom sista tavlorna från Panerai med Marina Militare på möjligen att det inte kommer större serier utan bara i SE versioner.

Panerai PAM587
392DD082-9D9F-44AF-8369-7201C34014F4_1.jpg


587.jpg
 

carlanton

Audemars
Officine Panerai har inte förlorat rätten att använda Marina Militare
Den här SE edition släpptes för ett litet tag sedan 1000pc så jag tror inte vi har sett dom sista tavlorna från Panerai med Marina Militare på möjligen att det inte kommer större serier utan bara i SE versioner.

Panerai PAM587
392DD082-9D9F-44AF-8369-7201C34014F4_1.jpg


587.jpg


Kan väl vara så att Locman äger rättigheterna men att Panerai har förvärvat licens till dem? Om det nu stämmer har jag lite svårt att se hur de ska kunna föra talan om varumärkesintrång av ett varumärke de inte äger. Vet dock inte hur de internationella processbehörighetsreglerna för varumärkesintrång ser ut, men det finns väl någon konvention som reglerar talerätten.
 
Topp