• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ang köpa Certina ds action diver

HolyCrap

Omega
Jag är också medlem i "vi som började vår klockkarriär med en DS Action Diver".
Letade efter någonting helt annat men kunde inte motstå den blå när jag såg den.

9quwH3s.jpg
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Stämmer in i hyllningskören för Certinan. Min hamnar på armen 9 av 10 dagar och har gjort det i ett par års tid medans dussintals andra klockor kommit och gått under samma period.
 

Båtkocken

Panerai
2-Faktor
Bara köpa! Den är grym för pengen och känns riktigt robust och gör sig bäst på länken tycker jag. Den nya gröna quartzaren verkar vara frän.

bild (190).JPG
 

Rolle75

Breitling
Har bestämt mig för en certina ds action diver!☺☺☺men har svårt att bestämma mig för svart eller blå urtavla är det någon större skillnad på dom? Passar båda till avslappnad klädsel och fin klädsel?skitsvårtsjälv så lutar jag åt den svarta men den blå är jäkligt snygg☺☺☺vad tycker ni!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Väljer alltid mellan svart och annan urtavla och det slutar 99% av gångerna med svart. Den gråa tavlan är dock också fin, så jag säger svart eller grå. :D

Nu har det gått två månader. Bara köp, du blir nog nöjd oavsett!
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Har bestämt mig för en certina ds action diver!☺☺☺men har svårt att bestämma mig för svart eller blå urtavla är det någon större skillnad på dom? Passar båda till avslappnad klädsel och fin klädsel?skitsvårtsjälv så lutar jag åt den svarta men den blå är jäkligt snygg☺☺☺vad tycker ni!

Jag stod i samma sits och safe'ade och valde den svarta! dock ångrar jag mig nu i efterhand för den blåa tavlan är riktigt fin!
Men den svarta är ju lite mer neutral och diskret, tror inte det är några problem att matcha klädseln till någon av dem så det blir bra hur du än gör :)
 

McFly

Cartier
2-Faktor
För mig stod valet för ett par år sedan mellan en DS Action Diver och en Seastar 1000. Vid första anblick så tyckte jag att Tissoten var lite vassare, men när man börjar kolla byggkvalitet så är Certinan överlägsen. Just det att Certinan har ett solitt viklås i stål, robust länk och är ISO-certifierad var det som avgjorde det för mig.
 
Topp