• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ang Tissot Goldrun

bossen

Basic
Jag har köpt en ny Tissot Goldrun som uppfyller Tissots egna specifikationer förutom på en punkt, nämligen att den väger 33 gram istället för 39 gram som anges i specen. Urmakarna på Swatchgroup i Stockhom har kommit fram till samma vikt när dom testvägt och klockan är skickad till Tissot i Schweiz för bedömning och därefter har det blivit tyst. Inget svar från Schweiz trots flera påtrycknigar under senaste månaden. Någon som har varit med om något liknande eller har en förklaring till varför Tissot levererar en klocka som inte uppfyller viktspecifikationen?

Jag köpte den av en auktoriserad återförsäljare, Klockor.nu, och fick den levererad med guldcert, 2 års garanti, etc.

Svar från Tissot på min fråga: dom har bytt ut en stålring som omsluter urverket till plast vilket inneburit 4-5 grams viktminskning. Dock har dom ännu inte uppdaterat sin specifikation vilket skapade förvirring.

Tillbaka
Topp