• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Angelus i kartongen

Duncan

Basic
Hej! Mitt första inlägg här på forumet. Jag är väldigt okunnig inom klockorna/urens värld men väldigt fascinerad. Om någon behagar/orkar så vill jag gärna veta mer om den här klockan som jag hittade på vinden i en flyttkartong tillsammans med flertalet andra klockor. Plockade med mig kartongen från min pappas dödsbo i början av 2000-talet. Finns ett nummer på baksidan 713008. Mvh H

Bilagor

• FFCB5FE8-3C9A-4B42-A8C2-DD087D33E649.png
    FFCB5FE8-3C9A-4B42-A8C2-DD087D33E649.png
    1.6 MB · Visningar: 16
  • 2CEE94EF-4584-4C43-BA49-468D22E49D69.jpeg
    2CEE94EF-4584-4C43-BA49-468D22E49D69.jpeg
    778 KB · Visningar: 18
Testa identifieringstråden
Lägg gärna upp bilder på resten av klockorna med

Hej! Mitt första inlägg här på forumet. Jag är väldigt okunnig inom klockorna/urens värld men väldigt fascinerad. Om någon behagar/orkar så vill jag gärna veta mer om den här klockan som jag hittade på vinden i en flyttkartong tillsammans med flertalet andra klockor. Plockade med mig kartongen från min pappas dödsbo i början av 2000-talet. Finns ett nummer på baksidan 713008. Mvh H
Precis som @ArtVandelay säger, skriv ett inlägg i identifieringstråden så fortsätter vi där.

Trevlig klocka vid första anblicken. Påminner lite om en Oris 65 eller Oris Star.

Testa identifieringstråden
Lägg gärna upp bilder på resten av klockorna med
Ok, men I vilken tråd lägger jag upp bilderna i, samma tråd eller? Tack för fin hjälp!

Tillbaka
Topp