• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Anmälning- och paketöppningstråd till Passaround Sinn 240 st gz

Moorflax

Patek
2-Faktor
Vänner och Sinnister!

I Sinntråden har vi diskuterat att ha en passaround på den nya Sinn 240 st gz.
Jag fick tillfälle att klämma på denna på Mini Basel. Den satt som en smäck och var riktigt trevlig med sin tidvatten-bezel!

3362191b55c501398a1fb485234947c1.jpg


Nu har vi fått klartecken att få köpa den enda klockan som finns färdig från Sinn! (Släpps först i slutet av juni)
Därför är det lite bråttom. Senast i ikväll vill jag ha ditt svar via pm och det är först till kvarn som gäller!
Antal platser: 20 (just nu ca 8 platser kvar)
Pris: 800:- per person. D
et rabatterade priset med länk och läder är 16000:-
Obs! Anmälan är bindande så se till att ha 800 kronor klara att swisha. :)
  • Efter bekräftelse i grupp-pm från mig betalar du in anmälningsavgiften på minst 20 kr till KS :heart:BCF (länk högst upp på Klocksnack)
  • Varje deltagare testar klockan i en vecka och skickar den sedan vidare till nästa person i kön. Klockan skickas rekommenderat på testarens bekostnad.
  • Varje deltagare uppmanas också att skriva en rad om klockan här i tråden.
  • Efter att alla haft klockan en vecka ska den skickas tillbaka till mig och sedan lottas ut till en lycklig vinnare!
  • Testa ordentligt men var försiktiga! Klockan kommer skickas runt med ett läder medan länken får ligga orörd till vinnaren.
Tack till Richard på @ERIKSON URHANDEL som hjälpt oss med detta!

http://www.sinn.de/en/Modell/240_St_GZ.htm

Jag kommer att vara upptagen på jobb under eftermiddagen men tar tag i detta ikväll och meddelar de som vill vara med.
Lycka till!
Vänligen
Mattias
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Snabba ryck må jag säga!
Igår ringde Catrin från @ERIKSON URHANDEL och berättade att klockan kommit! Glad som en speleman begav vi oss till Sundbyberg. Till råga på allt så fick jag och frugan en plats till kvällens "Smaka på Stockholm" av Erikson urhandel.
Dubbelt upp alltså!
Nu kör vi!

WP_20170603_12_49_42_Pro.jpg

Skitbild. Men frugan hånar mig när jag tar bild på klockor så...
 

Bilagor

  • WP_20170603_12_49_42_Pro.jpg
    WP_20170603_12_49_42_Pro.jpg
    157.8 KB · Visningar: 230
  • WP_20170603_14_06_03_Pro.jpg
    WP_20170603_14_06_03_Pro.jpg
    112.5 KB · Visningar: 235

natovintage

Rolex
2-Faktor
Snabba ryck må jag säga!
Igår ringde Catrin från @ERIKSON URHANDEL och berättade att klockan kommit! Glad som en speleman begav vi oss till Sundbyberg. Till råga på allt så fick jag och frugan en plats till kvällens "Smaka på Stockholm" av Erikson urhandel.
Dubbelt upp alltså!
Nu kör vi!

WP_20170603_12_49_42_Pro.jpg

Skitbild. Men frugan hånar mig när jag tar bild på klockor så...
Grymt! Längtar :D
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
Diskuterade med Filip på Erikson huruvida man skulle köra med länk eller läder. Det är ju väldigt enkelt att korta och ta bort länkbitar så jag tror att alla klara det.
Det är enligt frugan en länkklocka och då är det så!
Vad säger ni?

WP_20170603_14_33_09_Pro.jpg
Hur kortar man länken? Är det skruvlänkar?
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Diskuterade med Filip på Erikson huruvida man skulle köra med länk eller läder. Det är ju väldigt enkelt att korta och ta bort länkbitar så jag tror att alla klara det.
Det är enligt frugan en länkklocka och då är det så!
Vad säger ni?

WP_20170603_14_33_09_Pro.jpg
Jag som inte ens ska vara med kastar mig in och säger att ni ska köra på länk.
 

Freddie L

Panerai
Hoppsan!

Denna missade jag! Dålig KS disciplin (minimum 3h förmiddag, 3h eftermiddag, 3h kväll) straffade sig...

Ha det så rolig och posta mycket bilder!
 

demondave

Rolex
Jag vet faktiskt inte än! Ska böra den hela dagen idag och kolla ikväll.
Tänkte jag skulle göra ett jämförande test mellan dessa båda.
Men redan nu kan jag säga att bägge två sitter ganska lågt på handleden. 240:n är bara 11,5 mm på höjden och som en fläskfilé på handleden.

WP_20170605_06_50_12_Pro.jpg

Som en fläskfilé! :D Inte helt säker på om det lockar eller skrämmer, men gillar helt klart hur den ser ut på bild. För att inte tala om den konstiga lockelsen med en komplikation (nåja) som jag aldrig någonsin kommer ha praktisk nytta av :)
 

kmg

Patek
2-Faktor
Sinn har aldrig riktigt attraherat mig men denna var riktigt cool. Följer med spänning denna passaround. Hoppas ni får det trevligt. Ser fram emot bilder och kloka recensioner.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Som en fläskfilé! :D Inte helt säker på om det lockar eller skrämmer, men gillar helt klart hur den ser ut på bild. För att inte tala om den konstiga lockelsen med en komplikation (nåja) som jag aldrig någonsin kommer ha praktisk nytta av :)
Just tidvattenkomplikationen var något som många kommenterade i helgen på Erikson-eventet. Helt onödigt om man inte är sjöbjörn.
Ber om ursäkt för riktigt kassa bilder tidigare.
 
Topp