• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Anniversary Edition - Royal Steel Classic 41mm

10.jpg

Klocksnackare,

1993 lanserade vi vår första klocka, ”Automatic S1”, som blev ett genombrott för vårt varumärke. Klockan presenterades i en box tillverkad för hand i svenskt björkträ och modellen bidrog till ett helt nytt koncept av svensk klockdesign och hantverk. Detta koncept belönade oss med flera priser och mycket uppmärksamhet inom klockindustrin. Till exempel, året 1995 då vi vann det prestigefyllda designpriset "Utmärkt Svensk Form". Några av designelementen från Automatic S1 lever fortfarande kvar i vår Royal Steel-familj. Vi har behållit attribut som exempelvis kronan placerad klockan två för optimal handledskomfort och den speciellt utformade bezeln som representerar vår plats i universum - Stockholm / Sverige / Världen.

Klockan kommer att vara limiterad till 100 stycken och presenteras med en unik bakboett som pryds med vår 25-årsjubileumslogotyp. På den nydesignade urtavlan har vi diskret lyft fram vår 25-årsjubileumslogotyp i en röd signaturfärg. För oss representerar denna färg några av våra samlarobjekt från tidigare modeller. Både Chronolink Worldtimer UTC och Royal Steel Classic 37 mm tillverkades speciellt med en röd exklusiv urtavla, en väldigt sällsynt kombination. Vid framtagningen av denna hyllningsmodell kände vi vikten av att kombinera vårt DNA med rötterna till den allra första klockan, Automatic S1.

Vi är stolta över detta jubileum och vi vill tacka er alla som har varit en del av Sjöö Sandströms resa under de senaste 32 åren.

CASE: Stainless steel Ø41 mm.

CASE-BACK: Unique “anniversary” closed case-back

GLASS: Scratch resistant sapphire crystal with anti-reflective coating.

DIAL AND HANDS: Dial with white super luminova index marks and hands with super luminova.

DIAL: Red

BEZEL: Stainless steel

BRACELET: Stainless steel, with an engraved logotype on buckle.

WATER RESISTANCE: 10ATM (100 meters)

MOVEMENT: SS G7 Automatic movement (Swiss Made)

RRP: 22.100 SEK

Läs mer här: http://sjoosandstrom.se/chronicles/anniversary-edition-royal-steel-classic-41mm/

MVH
Sjöö Sandström

Cool klocka och den röda nyansen var bättre än vad jag hade väntat mig. Dock fortfarande lite väl "röd" i min mening. Men de andra detaljerna var riktigt kul och extra trevligt att ni kör mönstrad tavla! Storleken på 41mm känns dock som betydligt större än vad som både hade behövts och varit önskvärt.

Summa sumarum: Jag hade gärna sett klocka innan det blev ett eventuellt köp. Får hoppas att den finns kvar hos någon AD när jag är i Sverige nästa gång.

Riktigt fin, skulle kunna bli ett köp! När finns den att prova i butiker? Håller med ovanstående dock om att jag är lite orolig för att klockan är för stor.

Kul idé med tavlan måste jag säga. Fyndigt!
Tyvärr är den både för stor för mig, och inte riktigt min stil. Men jag kan verkligen uppskatta vad ni har gjort med modellen.

Tillbaka
Topp