• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Annorlunda underline tavla..

falten

Cartier
Försökt söka efter liknande utan succés, men detta måste väl vara en rätt ovanlig kombination,
underline och samtidigt T-märkt tavla. Var lite sugen på den också på auktionen men boetten var relativt sliten...

0


http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2592/vara/994550
 
Tavla och visare var väl inte direkt dunderfräscha heller :p
Men riktigt snygg combo annars.
Ordentligt trevliga, och underskattade, klockor det där.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Underline är ju inte helt glasklart om man ska vara ärlig. Sett 7928or som också har underline och t swiss t. Swiss känns klart vanligare men jag trodde att underlinen alltid tydde på tritium istället för radium?

Denna var lite kul. Skicket lite tråkigt dock.
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Underline är ju inte helt glasklart om man ska vara ärlig. Sett 7928or som också har underline och t swiss t. Swiss känns klart vanligare men jag trodde att underlinen alltid tydde på tritium istället för radium?

Denna var lite kul. Skicket lite tråkigt dock.

Ungefär lika glasklart som utropstecken-urtavlorna :)

Finns även underline med T<25 Swiss. Ännu ingen konsensus om den exakta innebörden och Rolex kommer förstås inte att berätta vilken av den handfull teorier som finns som är korrekt (om någon).
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Jag tycker att den ser ut att vara i bra skick! Det är väl Kaplans klassiskt dåliga lampa som spökar!
Är inte allt annat glaset!?
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Ibland blir man lite förvirrad över bildkvaliteten på Kaplans. Detta är samma klocka. Jag tvekade länge att köpa den för
jag tyckte att klockan hade en allt för gulnad tavla. När jag fick hem den och jag tog några bilder - jag är en kass fotograf -
var tavlan i mycket bättre skick än vad jag trodde. Jag är lite kritisk till deras bilder! Har ni samma erfarenhet!
UOfedeK.jpg

o67BGx0.jpg
 
Topp