• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Anonimo, Certina, Rado, Seiko, Squale - tar gärna emot bytesförslag :)

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Pris
26000sek
Returpolicy
Ingen retur denna gången... I want out
Bilder Skickat
  1. Ja
Öppnar upp för byten eller sälj av delar av samlingen
Säljpriser löst inom parantes ex frakt.


Hej kära KS:are

Har fått totalt hjärnsläpp och mitt klocksamlande har fått sig några rejäla käftsmällar på den senaste tiden . Nu vill jag kolla läget om det skulle vara intressant för någon att byta till sig hela min samling mot något med OWG potential då det helt enkelt inte känns så skoj att samla längre. Listan på tänkbara alternativ som jag har på rak arm är t.ex. Monta Noble, Tudor BB58, Breitling Colt kvarts, GS kvarts, Anonimo Nautilo Vintage på länk, Cartier Tank Solo, Fortis, Sinn, Damasko... dock funkar säkert annat minst lika bra. Bilderna är ut mitt arkiv, men vid seriöst intresse så fixar jag naturligtvis fler och nytagna bilder. Annonsen finns kvar tills jag hittar ett byte alternativt får tillbaka förståndet. Förutom att byta bort min samling så har jag även en Casio ProTrek som jag gärna säljer löst.

Min handled mäter 19cm som referens till hur klockorna bärs.



Bytes/säljvärde 26k ink. värdefrakt (4k paketrabatt). Liten slant upp finns för rätt objekt, slant ner är att föredra. Ingen större ide att deala om enstaka klockor eller att plocka russinen ur kakan såtillvida du inte har något som jag väldigt gärna vill ha och/eller priset är väldigt fördelaktigt. Samlingen innehåller följande klockor: Anonimo (7,5k), Certina (2k), Rado (8,5k), Seiko Grand Quartz (5k), Seiko Digital (1,5k), Squale (5,5k), Tissot (1k) och Wyler-Vetta (0,5k) dvs 6klockor

Anonimo Nautilo Leopard. En mycket trevlig klocka med väldigt bra finish och Panerai-DNA. Limited Edition 97ex, fullset, bruksspår men gott skick, ingen servicehistorik men går bra, fullset med extra customband från AW-straps. Köpt beggad av mig här på KS. Klockan mäter 44.4mm (sett 45.5 också) om jag inte missminner mig, men bärs sjukt bra. Mer info: https://www.jurawatches.co.uk/produ...acing-2019-limited-edition-am-1002-13-113-t34

IMG_1040.JPG
IMG_1048.JPG
IMG_1049.JPG
R1063314.jpg
R1063316.jpg
R1063341.jpg


Certina DS. En trevlig liten manuell handvevad Certina DS. Gott om snygg patina och bruksspår. Har fått sig en genomgång av forumräv och fungerar fin fint. Mäter 36mm ex krona. Blånerade visare. Watch only.


DP2M0295_edited.jpg





Rado Ceramica. Köpt ny av mig hos AD för hyfsat många år sedan. Oservad men går utmärkt och ser i princip ny ut... det är ju en keramisk Rado. Fullset.
FA8D66AC-BC62-4422-A883-1ACEE10A76A4.JPEG
InstagramCapture_02c57fbe-0f30-4b47-a6be-8301dba264ba.jpg


Seiko 0634. Världens första digitala kronograf, kom 1975. Min är från maj 1976. Hyfsat trevligt bruksskick, repor finns på både boett och glas. Har lång originallänk. Allt fungerar ink. bakgrundbelysningen. 36mm, bärs stort. Okänd servicehistorik, watch only.
1CE96639-96E7-48A6-AA64-02D3B41B03F1.JPEG
R1063160.JPG
R1063161.JPG


Seiko Grand Quartz. En trevlig liten GADA/OWG Seiko. Har Seikos första TwinQuartz-verk, 9256A, under huven och klockan har fått sig en service av forumräv. Klockan fungerar utmärkt. När den servades fick den även ett NOS original hardlex med lila AR.... inte omöjligt att det var det sista glaset i världen, kostade därefter. Bra skick men bruksspår finns, tavlan är mattare upp emot högra hörnet. Tillverkad juli 1978. Köpt beggad av mig från en italiensk handlare. Mäter 34mm men har gott om "wrist presence" trots storleken. Watch Only.
IMG_0955.JPG


Squale 2002 100atmos. Trevlig och stenhård vintagedykare, har fått sig genomgång av forumräv och har en ny icke originalkrona. Fungerar utmärkt, kronan skruvar inte. Det är en kvartsare som håller tiden utmärkt. Klockan är lite av en forumslampa, men har bott hos mig ganska länge nu och var länge min absoluta favoritklocka. Watch Only, kommer på Geckota-länk. Mäter 44,5mm. Bärs sjukt litet sett till storleken på pappret.

IMG_1510.JPG
6231F735-80A8-4819-928A-2E77BE138E7F.JPG


Tissot T690. Liten och lätt som en fjärt. Sjuktbekväm, fullt fungerande, okänd servicehistorik, bruksskick, märke i AR beläggningen, trög krona. Mäter 38mm. Köpt beggad av mig här på KS. Watch Only. Såld!


.... och tillsist. En Wyler-Vetta dressare i helstål. Fräsch men bruksspår finns naturligtvis. Fungerar och håller tiden okej men okänd servicehistorik och skulle nog må bra av lite TLC. Köpt beggad av mig här på KS. 36mm. Head Only. Såld


Casio ProTrek WSD-F21HR, utmärkt trekking eller träningsklocka med extra allt som t.ex. dubbla displayer, färg touchskärm med GPS och karta, ABC, sedvanliga smartklockefunktioner. Fungerar utmärkt, använd men i gott skick. Ingen servicehistorik då den är relativt ny, fullset. Pris ink. skicka lätt 2k. Mer info: https://wsd.casio.com/intl/en/wsd-f21/ SÅLD!


Tack KS för annonsplats
 

Bilagor

  • IMG_1480.JPG
    IMG_1480.JPG
    511.4 KB · Visningar: 63
  • IMG_1482.JPG
    IMG_1482.JPG
    546.7 KB · Visningar: 87
  • IMG_1483.JPG
    IMG_1483.JPG
    443.6 KB · Visningar: 69
  • IMG_1486.JPG
    IMG_1486.JPG
    548.2 KB · Visningar: 93
  • IMG_1487.JPG
    IMG_1487.JPG
    567 KB · Visningar: 89
Senast ändrad:
Topp