• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Anpassa ett armband...

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Situation - EXP2, 42mm. Försöker anpassa armbandet - nästan bra men inte riktigt. Yttersta hålet i låset - lite för lös, halft lillfinger under klockan. Mittersta hålet - vrider jag handleden uppåt så spänner armbandet något och kronan går in i ovansidan på handen. Inte så att det är jobbigt, men man märker att klockan finns där när jag vinklar handen.

Inser att bara jag kan bestämma hur tight den ska sitta, men hur har ni era klockor? E2'an är ju något större och tyngre, så givetvis kommer den att kännas på ett annat sätt. Lutar åt att ha den enligt ovan (mittersta hålet), men undrar lite om man sliter på armbandet onödigt mycket då.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Din arm ändrar storlek utifrån bland annat hur varmt det är, så sätt den på det tightare alternativet och ha på den en hel dag, så märker du innan dagen är slut om du ställt in länken för tight. Jag försöker ha mina länkar så tight som möjligt, men på vissa klockor måste jag ha länken lite lösare utifrån hur spännet är byggt.
 

Aron

Omega
Ja tycker personligen om att ha klockan ganska löst sittande, har upptäckt en fördel till med det. Förutom att det är skönt så kan man enkelt vrida den till "gubbläge" dvs att man har själva klockan på insidan av handleden, vilket ser tokigt ut på alla sätt men faktiskt är ganska bekvämt. När man tex sitter hemma i tv soffan, eller i bilen när ingen annan ser :)
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Yttersta hålet? Har jag ett annat lås på min Exp 2 tro? :lol:

Jag har min rätt tight då jag föredrar det. Sväller handleden har du ju den inbyggda förlängningen som tjänar precis det syftet, även om jag har insett att jag nog sällan kommer använda den.
 

mace

Cartier
2-Faktor
Kolla på veckans brott och på hur gw behandlar sin datejust (?). Där har du facit.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Är ett gissel, då man sväller på sommaren så sitter det för tajt och vintertid då det är kallt är det perfekt.
GW är ju en tomte med sin datejust alltså.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Får jag in ett spinkigt lillfinger på eftermiddagen så tycker jag att jag lyckats med justeringen.

Det är irriterande när man blir svettig under länken så lite justermån vill jag ha.

GW kanske svettas mycket om sina handleder?
 
Topp