• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Antik och loppis med klockor, Öland

Fredgusta

Panerai
Jag är på Öland en hel del nu i 2 veckor. Några loppis/ antiksbutiker som kan rekommenderas att svänga förbi? :)
 

Fredgusta

Panerai
1436888120244-849272747.jpg
dagens första fynd :) Rolex datejust, dam, 100 kr, ska öppna upp den ikväll och kolla om jag hittar något vettigt ;)
 
100kr för en Rolex..... Vem säljer en Rolex för en hundralapp, övergår mitt förstånd. Den måste väl vara värd det oavsett om botten är helt tom på verk :)

Läckert fynd i mitt tycke!

/Rikard
 

rogart-63

Patek
Fick nåt tips av @Gummo en gång men har inte följt upp det . Ska finnas nån loppis uppåt Borgholm .Som hade gamla klockor eller fickur ??
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Rolexen är fake, däremot Aldrig(OK här kan man dra igång en filosofidebatt) fel att chansa!
Hoppas du hittar något annat skoj!
 
Äh, kom igen nu, det är riskfritt.. Jag är ny på det här och kan inget om klockor, särskilt inte vintage. Jag skulle (troligtvis felaktigt) fnysa åt alla märken jag inte känner igen och om jag fick syn på något av de kändare märkena så skulle jag tro att det var fejk.. :wideyed::D
Och jag skulle ju kunna kolla åt dig också om du berättar vad du är sugen på.. ;)
 
Senast ändrad:

Erik1

Patek
2-Faktor
Stannade på varenda loppis längs hela ön förra sommaren, de flesta var trötta på frågan och sa att ett tjugotal andra redan frågat. En herre påstod sig ha ett par Lagonda osv. i gömmorna men han var allmänt väldigt märklig och bytte samtalsämne när jag ville kika på de, antagligen inte till salu alltså.

Hoppas du har bättre lycka i letandet :)

Såg fö. att det finns massvis med loppisar omkring Väddö och Barnens ö påväg hem från lantstället, tips till alla loppishunters där ute
 
Topp