• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Antikmässan 2017

För mig som aldrig varit på denna antikmässa får du gärna berätta lite mer! Är det värt att åka dit? Går det att "fynda" klockor?

För mig som aldrig varit på denna antikmässa får du gärna berätta lite mer! Är det värt att åka dit? Går det att "fynda" klockor?
Det är värt att åka dit, om man har ett intresse för andra antikviteter och vintage än klockor. Klockutbudrt brukar i ärlighetens namn vara skralt. Mässan i sig håller enligt mig bra nivå på kvalitetsmontrarna och har ganska många montrar med rolig vintage. Sedan finns det ett rätt stort antal "loppismontrar", vilket jag inte tycker är så kul.
Fyndläget är väl sådär, både vad gäller klockor och annat. Vernissagen är kanske det bästa där, i alla fall i de montrar där man känner någon och där det bjuds sprit.
Finns inget som går upp emot att vakna dagen efter och undra varför i helvete det står en 1700-tals gödselgrep i hallen.

Kan man alltså tänka sig ett scenario där jag köper kalven och du låtsas att du köpt den och ger min fru den i present? Hon är artig, och tar nog emot den.
Inga problem. Det är blir en barnlek jämfört med de uppläggen jag trasslar in mig i när jag försöker slå i min fru att "nej, den här klockan har jag lånat av @Gummo , och han har min Panerai. Nej, inte den Paneraien, den där är @Mr Chance '..."

Jag ska slänga in en brasklapp också, att det beror lite på RS-virusstatusen i hufvudstaden om jag ska våga mig dit med mitt o-antika lilla barn. Någon av er som kan uppdatera mig om smittoläget (ej veneriska sjukdomar)?

Inga problem. Det är blir en barnlek jämfört med de uppläggen jag trasslar in mig i när jag försöker slå i min fru att "nej, den här klockan har jag lånat av @Gummo , och han har min Panerai. Nej, inte den Paneraien, den där är @Mr Chance '..."
Livsfarligt när man börjar trassla in sig. "Eh, jag har sålt en klocka och köpt en båt." Veckan efter: "Nu har jag bytt bort lite klockor". Sedan säger frun "Men älskling, det är fler klockor i din låda nu än förra veckan?"
Då är det dags att skylla på låneklockor, eller att man provgår automater.

Jag ska slänga in en brasklapp också, att det beror lite på RS-virusstatusen i hufvudstaden om jag ska våga mig dit med mitt o-antika lilla barn. Någon av er som kan uppdatera mig om smittoläget (ej veneriska sjukdomar)?
Just i hufvudstaden vet jag inte, men RS-belastningen är ovanligt tung i hela landet den här säsongen, tyvärr. Kan du inte lämna o-antika familjemedlemmar hemma?

Vi klär ut dig till tvåhövdad kalv, inga problem.
Kalas, jag kan vara bakdelen...
Two Person Cow CO-874.jpg

Som ensam representant för KS' mögelmobb bevistade jag idag Antikmässans vernissage en kort stund. Fyndade en slips men inget klockrelaterat. Såg de vanliga gubb-Omegorna, men skinnvästarna lyste med sin frånvaro. Hittade den här till @Fixoflex :
IMG_8760.JPG

Cirka 25 cm i diameter men bärs något större. PM:a om det är intressant, ska förbi på fredag igen. Jag är rätt bra på att pruta.

Jorå, klocksamlarföreningen var på plats idag.
Nån Heuer autavia, Omega speedmaster och lite annat. Kollade faktiskt inte så noga.
Däremot den WWW-märkta Cyman årgång -43 hos Brandstationen är ju brutalt läcker.
/j

Jorå, klocksamlarföreningen var på plats idag.
Nån Heuer autavia, Omega speedmaster och lite annat. Kollade faktiskt inte så noga.
Däremot den WWW-märkta Cyman årgång -43 hos Brandstationen är ju brutalt läcker.
/j
Cyman var fin, men 18 k? Går ju att hitta lika bra för hälften.
Missade klocksamlarföreningen idag igen :)

• Like
Reactions: PJW
Oh, tack för tipset! Hade helt och hållet missat det här. Kommer det vara värt att gå nu under helgen eller kommer alla bra saker redan vara borta?

Tillbaka
Topp