Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan man alltså tänka sig ett scenario där jag köper kalven och du låtsas att du köpt den och ger min fru den i present? Hon är artig, och tar nog emot den.Jag är med! På allt!
Det är värt att åka dit, om man har ett intresse för andra antikviteter och vintage än klockor. Klockutbudrt brukar i ärlighetens namn vara skralt. Mässan i sig håller enligt mig bra nivå på kvalitetsmontrarna och har ganska många montrar med rolig vintage. Sedan finns det ett rätt stort antal "loppismontrar", vilket jag inte tycker är så kul.För mig som aldrig varit på denna antikmässa får du gärna berätta lite mer! Är det värt att åka dit? Går det att "fynda" klockor?
Inga problem. Det är blir en barnlek jämfört med de uppläggen jag trasslar in mig i när jag försöker slå i min fru att "nej, den här klockan har jag lånat av @Gummo , och han har min Panerai. Nej, inte den Paneraien, den där är @Mr Chance '..."Kan man alltså tänka sig ett scenario där jag köper kalven och du låtsas att du köpt den och ger min fru den i present? Hon är artig, och tar nog emot den.
Inte omöjligt! Vet först samma vecka ifall det funkar. N i måste smuggla in mig baraJag är med! På allt!
Vi klär ut dig till tvåhövdad kalv, inga problem.Inte omöjligt! Vet först samma vecka ifall det funkar. N i måste smuggla in mig bara
Livsfarligt när man börjar trassla in sig. "Eh, jag har sålt en klocka och köpt en båt." Veckan efter: "Nu har jag bytt bort lite klockor". Sedan säger frun "Men älskling, det är fler klockor i din låda nu än förra veckan?"Inga problem. Det är blir en barnlek jämfört med de uppläggen jag trasslar in mig i när jag försöker slå i min fru att "nej, den här klockan har jag lånat av @Gummo , och han har min Panerai. Nej, inte den Paneraien, den där är @Mr Chance '..."
Just i hufvudstaden vet jag inte, men RS-belastningen är ovanligt tung i hela landet den här säsongen, tyvärr. Kan du inte lämna o-antika familjemedlemmar hemma?Jag ska slänga in en brasklapp också, att det beror lite på RS-virusstatusen i hufvudstaden om jag ska våga mig dit med mitt o-antika lilla barn. Någon av er som kan uppdatera mig om smittoläget (ej veneriska sjukdomar)?
Kalas, jag kan vara bakdelen...Vi klär ut dig till tvåhövdad kalv, inga problem.
Cyman var fin, men 18 k? Går ju att hitta lika bra för hälften.Jorå, klocksamlarföreningen var på plats idag.
Nån Heuer autavia, Omega speedmaster och lite annat. Kollade faktiskt inte så noga.
Däremot den WWW-märkta Cyman årgång -43 hos Brandstationen är ju brutalt läcker.
/j
Det går inte att handla vintage "på butik".Cyman var fin, men 18 k? Går ju att hitta lika bra för hälften.
Missade klocksamlarföreningen idag igen
För sent (för mig). Vi får synkronisera klockorna lite bättre nästa år!Svänger dit imorgon. Om någon är där så bjuder jag gärna på en öl.
Another time! Dags för vintage AW-GTG snart förresten?För sent (för mig). Vi får synkronisera klockorna lite bättre nästa år!
(Jag, @Gummo och @Strindberg på förra årets mässa)
Nää, du behöver inte åka dit för klockornas skull.Oh, tack för tipset! Hade helt och hållet missat det här. Kommer det vara värt att gå nu under helgen eller kommer alla bra saker redan vara borta?