• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Antikmagasinet - Armbandsur - TORSDAG 5/3 KL. 21.00 - Kunskapskanalen

jhm

Panerai
Tackar för tipset! Ovärderligt för mig, som aldrig tittar på TV i vanliga fall. Satte TV:n på inspelning, så att jag kan se det när andan faller på. :)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
SEIKO vann ju dessutom. Poguen gick i produktion och såldes innan el primeron.
Heja Seiko!
image.jpg
 

Dammen

Cartier
SEIKO vann ju dessutom. Poguen gick i produktion och såldes innan el primeron. Och då har jag ägt en el primero så inget snack om att jag är partisk. :p


Appropå Pougen, så kom en kollega till mig i höstas, en flygvapenofficer som nu har gått i pension, och ville ha hjälp att identifiera en klocka. Han hade köpt den innan han åkte ner till Sinai som en del av FN-missionen. Han började beskriva den, eftersom han nu har den i "någon låda". "Det platta var gult, hade lite blågŕöda färger på sidorna och man kunde ta tid med den" Jag frågade om det var en Seiko möjligtvis och han trodde att det kanske var det. Efter ett snabbt bildsök på google så kunde kollegan meddela att det var precis en sådan, på samma länk. Han blev glad och jag lyssnade noga på hur han berättade hur han aldrig haft den inne på service men den hade funkat felfritt under 40 års tjänst som officer i fält tills för två-tre år sedan när den blev utbytt mot en digital.

Tänkte bara dela med mig av det trevligaste klockincidenten jag råkat ut för utan för dessa kretsar :)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Har sett några få day/date klockor med svensk text på dagen, tyckte jag såg en Rolex med det nu i programmet. Vet du vilka fler klockor det kan finnas på?:)


Vet faktiskt inte. På Rolex dd kan du köpa och byta till svensk dagskiva. Kanske kan finnas som reservdel till andra urverk.
 
Topp