• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Antireflexbehandling - går det att ordna i efterhand?

evki

Audemars
2-Faktor
Hej,

Jag har en klocka som jag älskar men som saknar AR. Är det nån som känner till ett företag som kan fixa det?
Det handlar om Nomos och de har inte AR på sina klockor. Det är helt ok när tavlan är ljus, men med en mörk tavla blir det rätt så mycket reflektion och jag stör mig på det. :banghead:

IMG_1069.JPG
 

Kropoth

Cartier
Det blir nog svårt på originalet, men du skulle kunna köpa ett AR-behandlat safirglas och be din urmakare byta.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Kan möjligen hända jag har kontaktuppgifterna kvar, var en kille som tog antingen bara glaset eller hela klockan, fixade den typen av AR man efterfrågade. Testade en cool grönaktig samt en helt klar. Resultat var sjukt... kristallen försvann (typ)

Återkommer om jag hittar kontakten
 

Joakim

Sugen
2-Faktor
Kan möjligen hända jag har kontaktuppgifterna kvar, var en kille som tog antingen bara glaset eller hela klockan, fixade den typen av AR man efterfrågade. Testade en cool grönaktig samt en helt klar. Resultat var sjukt... kristallen försvann (typ)

Återkommer om jag hittar kontakten
Låter spännande, skulle gärna utsätta mina Zodiac för en sådan behandling
 
Topp