• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Anullerade väntelistor från rolex??

poormans

Rolex
Läste om att det florerat mail ifrån AD (i danmark) om att väntelistor på bla 126600 och 116710blnr ska Anulleras pga av låg tillång från rolex

Verkar ju märkligt att inte daytonan är med på samma gång

Någon i Sverige som fått detta?
 

Acefrehley

Breitling
Läste om att det florerat mail ifrån AD (i danmark) om att väntelistor på bla 126600 och 116710blnr ska Anulleras pga av låg tillång från rolex

Verkar ju märkligt att inte daytonan är med på samma gång

Någon i Sverige som fått detta?
Inget Nymans nämnde igår.. lång väntetid var det enda dom säger..
 

Willed

Cartier
2-Faktor
Låter väldigt orimligt tycker jag. Tänk en kund som köat 6-12 mån och får ett mail att han/hon inte är kvar i kön. Det hade ju blivit kaos. Eller sitter folk snällt och tar det?
 

poormans

Rolex
Gällde bara nya dweller och batman så kanske peoduktionsproblem

Men som sagt har bara läst om det, ej sett ngn kopia på mail
 

poormans

Rolex
Samma som att handlare plockar av plast och behåller cert i 6 månader på nya eftertraktade modeller

Inga direktiv från rolex utan handlarna själva som kommer på sånt
 

Willed

Cartier
2-Faktor
Samma som att handlare plockar av plast och behåller cert i 6 månader på nya eftertraktade modeller

Inga direktiv från rolex utan handlarna själva som kommer på sånt

Visst ja hade helt glömt den historien. Men det här känns ännu värre på något sett. Vänta länge på något för man vill ha nytt. Sen bara få ett mail med tyvärr.
 

Willed

Cartier
2-Faktor
I London(innerstad) är kölistan för en Batman 3 år och dessutom stängd så man kan inte ställa sig i den. Alltså bor man i London kan man inte köpa en ny hos AD just nu. Kanske är liknande i Danmark?
 

Como

Cartier
I London(innerstad) är kölistan för en Batman 3 år och dessutom stängd så man kan inte ställa sig i den. Alltså bor man i London kan man inte köpa en ny hos AD just nu. Kanske är liknande i Danmark?

Jag bor i London och stod i kö för en 116610LN på flera ställen. Blev nekad att ens stå i kö hos vissa. Där jag blev uppskriven sa de 12-18 månader. MEN! Sen ringde Watches of Switzerland förra tisdagen och sa att de fått in två stycken 116610ln de inte räknat med att få samt att någon i kön hoppat av. Så här sitter jag nu och njuter!

Edit: Den 23/10 ser jag att jag skrev upp mig. 4/12 ringde de och sa att de skulle få in klockan den 6/12. Hade tur antar jag!
 

Willed

Cartier
2-Faktor
Jag bor i London och stod i kö för en 116610LN på flera ställen. Blev nekad att ens stå i kö hos vissa. Där jag blev uppskriven sa de 12-18 månader. MEN! Sen ringde Watches of Switzerland förra tisdagen och sa att de fått in två stycken 116610ln de inte räknat med att få samt att någon i kön hoppat av. Så här sitter jag nu och njuter!

Edit: Den 23/10 ser jag att jag skrev upp mig. 4/12 ringde de och sa att de skulle få in klockan den 6/12. Hade tur antar jag!

Det är ju bara att säga grattis! Själv försökte jag få tag på en 116710LN för några månader sen i London. Helt omöjligt så jag kollade med Tunbridge wells och de hade en. Sålde den dagen efter men fixade en ny på en vecka. Däremot Batman fick jag inte ens ställa mig på kö för :S
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag menar inte att du har fel bara att Rolex inte borde tillåta det.
Som handlare skjuter man ju sig själv i foten om man raderar en kölista, har svårt att se att Rolex kan tvinga en handlare att göra sådant. Å andra sidan kan Rolex säkert FÖRSÖKA styra butiken så att ett visst antal ska upp i displayen.

Är man smart som butik så ”stänger” man en lista när den är så lång att folk som köar bara blir irriterade eller köper från annat håll.
 

Willed

Cartier
2-Faktor
Det är ju Rolex som ”skapat” problemet genom att hålla för låg produktion beaktat efterfrågan.

Jo det är sant. Men har man startat med kölistor kan man inte avbryta dem mitt i. Jag hade blivit galen om jag väntat ett år på en klocka och fick ett mail att det inte blev något. Precis som @yonsson sa så är det bättre att stänga köerna(helst i god tid).
 

kmg

Patek
2-Faktor
Jo det är sant. Men har man startat med kölistor kan man inte avbryta dem mitt i. Jag hade blivit galen om jag väntat ett år på en klocka och fick ett mail att det inte blev något. Precis som @yonsson sa så är det bättre att stänga köerna(helst i god tid).
Jag är cyniker i frågan. Tror lätt ADs prioriterar om löpande i kölistorna och att storköpare och stammisar gynnas framför okända spekulanter.
 
Vet inte om det är en skröna men om jag blev utslängd från en kölista så skulle i alla fall jag aldrig någonsin köpa en Rolex.
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Sjukt långa köer i Helsingfors också. Lindroos har 3-4 år på både Batman och Hulk. 114060 och 116710LN däremot sades ha några månaders kö. Började köa några veckor sedan men redan igår skulle jag ha fått 116710LN. Hade aldrig provat en förut och tackade nej då jag insåg att den inte är för mig. (För blingig och för mycket siffror på glasringen.) Men subben köar jag fortfarande på.

På basen av detta tror jag att köerna ofta är worst case scenarier, dvs om alla tar klockan de blir erbjudna tar det ca så länge. Och även då är det en grov uppskattning eftersom AD inte vet hur många sportrollar de får och när.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Ni borde fixa en bra relation hos en AD så slipper ni vänta.

Fick erbjudande på Hulken på stående fot i den AD jag skulle köpa min men eftersom jag satt mitt i husförsäljning osv så kändes det dumt att plocka den så jag så att jag tar nästa som kommer in.
3 månader senare hade jag min Hulk :)
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Ni borde fixa en bra relation hos en AD så slipper ni vänta.

Fick erbjudande på Hulken på stående fot i den AD jag skulle köpa min men eftersom jag satt mitt i husförsäljning osv så kändes det dumt att plocka den så jag så att jag tar nästa som kommer in.
3 månader senare hade jag min Hulk :)
Du menar en sådan man får efter att ha köpt ett par klockor samt väntat ett antal år i kö för att man inte haft en tidigare relation? :D
 

poormans

Rolex
Verkar som flera fått detta mail i Danmark

Tillgången på just 126600 och 116710blnr är neddragningar från rolex heter der därför har de valt att anullera kölistor

Mailet var från Mortensen's

Svenska AD kanske inte får tillräckligt med klockor för att det ska märkas??

@ROB-1832 @Nymans Ur 1851
 

SIRdavid

Panerai
Eftersom det är kutym på forumet att efterfråga B och man har sagt A, så vilken AD är det så att man vet vem man Inte ska göra affärer med :)
Fast jag vet inte om det är så kotym att alltid säga b efter a. Som exempelvis får jag väldigt ofta frågan (privata meddelanden) vad man kan förvänta sig för rabatt på vissa klockor. Jag säger aldrig vad jag betalat under list. Jag menar, det är väldigt få som betalar exakt samma pris för en klocka. Det kommer alltid skilja sig mellan olika AD med anledning av relation och historik. Att någon av den anledningen också får förtur på vissa modeller tycker iaf inte jag är konstigt??
 
Topp