• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Förslag Användarnas samlingar

Principal

Basic
2-Faktor
Har alltid gillat tråden om hur klocksamlingen ser ut: Här

Ibland tycker jag det skulle vara kul att se hur samlingen växt fram och hur medlemmen tänker om klockorna. En tanke är att skapa en forumdel där varje användare/medlem kan skapa en personlig tråd där man kan redogöra för hur samlingen ser ut och när nytt kommit in/något flippats kan ett nytt inlägg göras. Andra medlemmar skulle kunna kommentera/ställa frågor/komma med förslag kring klockorna/samlingen. Det skulle kunna leda till en än starkare ”community-känsla”. Tänker alltså en forumdel som består av trådar liknande denna fantastiska trådpärla av @Affe :Relation-till-mina-klockor-nu

@Chatastropher Jag har kört excel sen ett bra tag tillbaka. Följt upp alla klockaffärer sen 2014 där med inköpsdatum / försälningsdatum referens på klocka och priser, villa tillbehör som hörde till samt lite kommentarer. 😃 där kan man tydligt se värdeutvecklingen på Rolex 😅
Sen har jag också börjat dokumentera alla klockor jag köpt, servat och sålt via en Wordpress site där även bilder finns för lite historik 😊. Detta sedan jag började satsa på hobbyurmakeri.

Tillbaka
Topp