• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Använder ni klockan efter att ni lagt ut den till salu?

Använder ni klockor efter att ni lagt ut de till salu?

  • Ja

    Röster: 42 21.5%
  • Ja, men endast för att ta den till urmakare/ta bilder o.s.v

    Röster: 23 11.8%
  • Nej, det har aldrig hänt

    Röster: 110 56.4%
  • Nej, men jag skulle kunna tänka mig att göra det

    Röster: 20 10.3%

  • Totala väljare
    195

Camo00

Patek
Oftast inte, men om annonsen legat ute länge utan intresse så händer det. Brukar dock uppdatera eller göra ny annons isf...
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Tänker att jag jinxar klockan om den används när den är till salu, ”vaddå till salu du använder ju mig” och därmed blir osäljbar :wideyed:
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Ja, och ser till att uppdatera annonsen titt som tätt för att spegla skicket samt skickar dagsfärska bilder till de som varit intresserade.
Om det landar en köpare på kroken så lägger jag undan klockan direkt. :)
 
Senast ändrad:

Jofaaa

Cartier
Om man ska sälja en begagnad klocka så förstår jag inte problematiken att fortsätta bära den fram tills att den är såld, om man vill det. Bara man vid en affär är uppriktigt med klockans skick då affären spikas. Sen kan jag förstå att man inte vill bära klockan efter att man lagt ut en annons för att slippa tvätta den på nytt samt dumt att riskera att göra skada på klockan. Skulle man dock skada klockan medans annonsen ligger ute som gör att klockan inte längre är korrekt enligt annonsens beskrivning och man inte uppdaterar eventuella köpare om klockans skick vid affären så är det såklart helt oacceptabelt.
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Ja absolut, jag ställer ju inte av bilen bara för att den ska säljas.
Vi försäljning så får köparen nya bilder om det behövs. Händer något får annons uppdateras. Det är extremt sällan som nya repor uppstår och det blir ju lite ångerdagar efter att en annons lagts ut.
 

hooods

Panerai
2-Faktor
För mig handlar det inte om att det skulle vara något moraliskt fel att fortsätta bära klockan så länge man uppdaterar skicket, utan snarare att jag inte vill få någon ding/skada som skulle sänka försäljningspriset.
 
Senast ändrad:

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Det har hänt att jag har använt den efter att lagt ut en annons. Men då har det vart klockor som vart till salu en längre tid utan att bli sålda så normalt gör jag inte det.
Sedan kan jag ha lite separationsångest så klockan kan hamna på handleden innan den ska iväg men då är det bara hemma och under en kortare stund.
 

Perpetual

Cartier
2-Faktor
Ja och ser inga konstigheter med det. Tilläggas bör dock att jag endast gör affär f2f så köparen får se objektet innan affär görs. Skulle jag sälja en klocka där den kan komma och skickas så skulle jag inte använda klockan då bilderna är enda chansen till att syna av skicket.
 

Barricello

Audemars
Jepp! Så länge ingen visat intresse för objektet i fråga och jag känner för att använda den så varför inte. Ändras skicket pga detta så justeras pris förstås.
Säljes uret f2f så är det ju upp till köparen att avgöra om pris och skick är ok för hen?
Säljer jag ett ur som jag inte alls gillar på något sätt, så använder jag den inte för att värdet skulle sänkas pga risk för repor, dings eller liknande.
 

Daniel1978

Panerai
2-Faktor
Det händer att jag bär klockan vid enstaka tillfälle efter att klockan ligger ute för försäljning. Jag är dock noga med att skicket fortfarande är detsamma som bilderna visar, annars uppdaterar jag annonsen omgående.

Jag har själv köpt klocka här på KS för runt 30k där säljaren har använt klockan hårt efter att annonsbilder tagits, och det var inte alls kul att upptäcka när klockan packades upp. :(
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Har klockan gått så långt att en annons är skapad så har jag avslutat relationen med den rent emotionellt.
Då känns det bara konstigt att använda den :oops::shifty:
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Brukar få lite separationsångest och har på mig klockan för att säga farväl. Som den här som ska väck...
C841F76B-D917-45FE-8006-B3F455711DFB.jpeg
 
D

Deleted member 11690

Guest
Brukar försöka avsluta relationen, händer att jag använder klockan hemma lite grann för att känna efter om jag är osäker :)
 

Magnusen

Panerai
2-Faktor
Efter annons ligger den i låda fram tills försäljning är klar. Hade kanske vart annan femma om man bara hade en klocka.

Edit: skick ska självklart speglas mot annons, händer något efter måste det påtalas.
 
Senast ändrad:

hooods

Panerai
2-Faktor
Det händer att jag bär klockan vid enstaka tillfälle efter att klockan ligger ute för försäljning. Jag är dock noga med att skicket fortfarande är detsamma som bilderna visar, annars uppdaterar jag annonsen omgående.

Jag har själv köpt klocka här på KS för runt 30k där säljaren har använt klockan hårt efter att annonsbilder tagits, och det var inte alls kul att upptäcka när klockan packades upp. :(
Det är ju under all kritik. Pm:a gärna personens användarnamn så jag kan lägga till honom på svarta listan.
 

Floffen

Panerai
Nej, men gjorde det förr. Var dock med om ett par ggr när jag skulle köpa klocka f2f att säljaren kom med den runt handleden. Känns sådär att behöva börja relationen med nya klockan med att torka bort damm och svett :confused: Så efter det packar jag alltid ner den och uppskattar om andra också gör det.
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Mycket möjligt att man har tappat en del potentiella köpare pga att jag använder klockan jag har till salu/byte..
Men personligen så bryr jag mig inte om den jag köper av har på sig klockan samtidigt som den ligger ute till salu, så länge skicket + ev.prisändring uppdateras vid behov. Ser det inte som en big deal
 
Topp