• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Använder ni klockan efter att ni lagt ut den till salu?

Använder ni klockor efter att ni lagt ut de till salu?

  • Ja

    Röster: 42 21.5%
  • Ja, men endast för att ta den till urmakare/ta bilder o.s.v

    Röster: 23 11.8%
  • Nej, det har aldrig hänt

    Röster: 110 56.4%
  • Nej, men jag skulle kunna tänka mig att göra det

    Röster: 20 10.3%

  • Totala väljare
    195

Baramats

Audemars
2-Faktor
Mer intressant är ju egentligen om säljaren använt klockan innan man lagt ut den till försäljning. Det lilla som kan hända mellan annons och affär är ju sällan mer än av kosmetiskt intresse. Jag tycker främst det slarvas med service på begagnade automatare, men det är nog en annan tråd :)

Kan det vara så att de som köper och säljer mycket annat, t ex cyklar och (barn)kläder, har en mer pragmatisk inställning till klockan som pryl snarare än en sak som ska vara packad med känsla och respekt?
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Brukar kunna använda en klocka som legat ute ett tag men visar svalt intresse. Skulle någonting uppstå så uppdateras detta självklart i annonsen. Brukar använda detta tillfälle till att kontrollera att funktion, tidshållningen och kraftreserv är precis som det står i mina annonser.

Denna hann inte bli annons på men självklart använder jag ingen klocka när köpare har sagt, jag tar den!

Nu efter denna tråd tog jag det ett steg längre och putsade låda med mikrofiberduk :D
IMG_20181014_214601.jpg
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Nu finns det ju grader i alla helveten lyckligtvis:)
Jag använder inte klockan efter annonsering men jag hanterar den ibland, ex då potentiella köpare begär in extra bildunderlag på uret eller något tillbehör :)
 
Topp