• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AP Diver Ceramic orange

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Tjena!
Fått ett sug på AP igen efter att ha testat @Alaker s klocka i veckan! Är det någon här som sitter inne på en som kan dela bilder samt berätta lite hur den känns, vad den passar till osv. Svårt med den orangea färgen? Det är alltså den med orange jag är sugen på :)

image.png
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Mycket fin klocka! Jag skulle vilja hävda att den passar till det mesta utan några problem. Kanske @M021 kan uttala sig lite kring hur det är att bära något åt det håller. Han kör en diver i kolfiber som är en svart ROO fast med gula inslag.
fattar inte folk som köper ''plastiga'' AP, de ser ut som leksaks klockor....
Satsa på stål.
Många lyxsportbilar ser också plastiga ut...
 

MånsT

Rolex
Lyssna inte på folk som tycker de är plastiga, har själv provat en och så är inte fallet. Provade på @M021 exemplar som nämndes ovan och var positivt överraskad. Ingen liten klocka men å andra sidan en klocka som ska synas. Skulle säga att den passar till nästan allt utom kostym, kanske även det om man skiter i allt vad gäller "normalt anseende". Jag säger kör!

IMG_20160716_142832.jpg
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
fattar inte folk som köper ''plastiga'' AP, de ser ut som leksaks klockor....
Satsa på stål.

Nu är den här i keramik och inte i kolfiber vilket gör att den ser mer ut som svart stål.
Jag tycker den verkligen ser "bad ass" ut och har sedan något år en sparad sökning på denna modell på C24.
Tyvärr är modellen nerlagd av AP men någon AD kan ha kvar i lager.
På C24 finns bara 2 stycken till salu i Europa och priserna har stigit stadigt sedan jag började följa försäljningar.
Hittar du en så kör! :D
image.jpeg
 

M021

Rolex
2-Faktor
Inge plast över min AP, bärs grymt skönt samt har otroligt bra liv i klockan. Prova keramiska om du är sugen, tidigare haft keramisk Panerai och DSOTM. Dom blev lite platta, därför gillar jag kolfibern. Men skulle vara kul om det kom ytterligare en Diver till forumet. Dessa ligger ocksp högre i andrahandsvärde trots att dom fortfarande tillverkas.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Försök prova en @Paneraiman82 , stålvarianten hade jag tidigare, den är lite topptung jämfört med denna. Samtidigt vet jag att t ex DSOTM är en av de skönaste klockorna jag burit och den är som vi alla vet i keramik, spännande. Hoppas du får tummen ur ;)
 

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Nu är den här i keramik och inte i kolfiber vilket gör att den ser mer ut som svart stål.
Jag tycker den verkligen ser "bad ass" ut och har sedan något år en sparad sökning på denna modell på C24.
Tyvärr är modellen nerlagd av AP men någon AD kan ha kvar i lager.
På C24 finns bara 2 stycken till salu i Europa och priserna har stigit stadigt sedan jag började följa försäljningar.
Hittar du en så kör! :D
image.jpeg
Men visst är den läcker :) vad är priserna i Europa hittar ej på chrono24... Har en rackare på g från en kontakt!
Tror jag kommer tröttna på daydate i rose (nya) och funderar på denna i stället. Vad tycker du? Tack för att du tog dig tid att skriva
 
Senast ändrad:

Niklas

Rolex
2-Faktor
Sitter på paddan med c24 app så kan ej länka.
Men sök på 15707 inom Europa.
Finns bla. en i Tyskland för 223' med trusted checkout.
 

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Sitter på paddan med c24 app så kan ej länka.
Men sök på 15707 inom Europa.
Finns bla. en i Tyskland för 223' med trusted checkout.
Kanon! Jag hittade, frågan är vad man ska betala för en för att få tillbaka stålarna? Lär ju vara svåra att få bra pris på om dem inte tillverkas längre...
 

M021

Rolex
2-Faktor
Trodde 15707 fortfarande gjordes, dock står den på APs hemsida "availability to be confirméd" där 15706 redan står som heritage.. oklart
 

Oew

Rolex
Kanon! Jag hittade, frågan är vad man ska betala för en för att få tillbaka stålarna? Lär ju vara svåra att få bra pris på om dem inte tillverkas längre...
Finns ju förutom i tyskland en i Schweiz också, går kanske att få ner närmare 200, då får du nog tillbaka de mesta av pengarna även om det lär bli ett litet tapp...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg

Ser lite klen ut tycker jag men urverket är nog robustare än kronhalsen så kör på. ;)
 
Topp